تحصیل ۱۴ درصد از دانش آموزان فارس در مدارس غیر دولتی

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ۱۴ درصد از دانش آموزان فارس یعنی بیش از یک صد و ۱۸ هزار نفر در مراکز غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نشست با جمعی از مدیران و موسسان مراکز غیردولتی استان گفت: رعایت عدالت و قانون ببه صورت همگانی و کمک به رشد و توسعه منطقی مراکز غیر دولتی از استراتژی و محور‌های اصلی عملکرد ما در حوزه غیر دولتی فارس بوده است.

او افزود: عشق و علاقه به سیستم تعلیم و تربیت باعث شده است که برخی از افراد با راه اندازی مدارس غیر دولتی به آموزش و پرورش و دانش آموزان کشور کمک کنند.

اسماعیلی گفت: در دوران کرونا اهمیت و جایگاه مراکز غیر دولتی برای آموزش و پرورش و مردم بیشتر عیان شد به طوری که از امروز بیش از ۱۴ درصد از دانش آموزان فارسی در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

او افزود: انتقادات و پیشنهادات اگر با تفکر و تامل همراه باشد موجب اصلاح روند خواهد شد و ما در فارس همیشه به این مساله تاکید داشته ایم.

اسماعیلی با بیان اینکه رتبه ۷ کنکور زبان کشور در سال جاری از دانش آموزان یکی از مدارس غیر دولتی فارس بوده است افزود: مدارس غیر دولتی استان در کنکور امسال نیز خوش درخشید و هرساله بسیاری از رتبه‌های زیر ۳ هزار دانش آموزان ما در این مدارس رقم می‌خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: فارس همچنین از وضعیت خوبی در حوزه مراکز احداثی غیر دولتی برخوردار است و سیاست ما این است که حمایت‌های لازم در راستای جذب سرمایه گذار برای احداث این مراکز را همچنان توسعه دهیم.

۲۸ درصد از مدارس فارس غیردولتی هستند

رییس اداره مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از ۲ هزار مرکز غیر دولتی در فارس وجود دارد که ۲۸ درصد از مدارس استان را شامل می‌شود.

یزدان دشتیان گفت: بیش از یکصد و ۱۸ هزار دانش آموز در مراکز غیر دولتی فارس مشغول تحصیل هستند که این رقم ۱۴ درصد از دانش آموزان استان را تشکیل می‌دهد.

رییس اداره مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش فارس گفت: فرایند جذب مدرس در مراکز به این صورت است که پس از جمع آوری اطلاعات متاقضیان از طریق ایفرم و ارائه لیست به مناطق این افر اد گزینش خواهند شد و پس از عبور از این مرحله برای آنان کلاس‌های ضمن خدمت و توسعه مهارت برگزار می‌شود.

دشتیان گفت: خوشبختانه شورای نظارت استان همواره با رویکردی مثبت در حمایت از موسسان و اجرای قوانین قدم برداشته است.

فرایند اخذ مجوز در مراکز غیر دولتی تسهیل می شود

سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: دستورالعمل تاسیس و توسعه مراکز غیر دولتی در شورای سیاستگذاری برای تسهیل و مانع زدایی در اخذ مجوز در حال بررسی است.

او افزود: ستاد ملی کرونا از سال ۹۸ تسهیلاتی را برای جبران خسارات مراکز غیردولتی در دوران کرونا در نظر گرفت که این مبلغ باتوجه به نیرو‌های شاغل در هر مرکز متفاوت بوده است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: وضعیت مراکز غیردولتی در فارس مطلوب بوده و وجود مدارس غیردولتی احداثی از نقاط قوت این استان به شمار می‌آید.

صالح گفت: افزایش شهریه مدارس غیر دولتی در سال جاری باتوجه شرایط هر استان و شهرستان متفاوت بوده است و میانگین این افزایش در کشور ۳۲ درصد بوده است.

او گفت: بیش از ۳۰ سال از تاسیس مراکز غیر دولتی میگذرد و از مهمترین شاخصه‌های این مراکز مشارکت مردم در نظام آموزشی کشور و امر تعلیم و تربیت بوده است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: بخش غیر دولتی دارای انعطاف خوبی است و این انعطاف موجب اشتغال بسیاری از جوانان تحصیلکرده کشور در این مراکز شده است.

صالحی گفت: تدوین و توسعه شیوه‌های مدرن و جدید آموزشی و اجرا در مراکز غیر دولتی از دیگر مزایا و شاخصه‌های مثبت مراکز غیر دولتی است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار