آیا آمریکا برای نجات عربستان از جنگ یمن وارد نبرد مستقیم می‌شود؟

نشریه فارن پالیسی در گزارشی احتمالات آمریکا برای نجات عربستان از جنگ یمن را مطرح و برخی از آن‌ها را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فارن پالیسی در مطلبی به بررسی شروط احتمالی واشنگتن برای ریاض پرداخت و در این خصوص نوشت: آمریکا برای نجات عربستان از باتلاق یمنی‌ها احتمالا چندین شرط برای ریاض داشته باشد.

این روزنامه  نوشت: یمنی‌ها چندین سال است درحال پیشروی در مقابل عربستان هستند و آزادسازی مأرب یک نقطه عطف برای آن‌ها حساب می‌شود، البته سقوط مأرب بدترین سناریویی است که ممکن است برای عربستان پیش بیاید در واقع این شکست عربستان درمقابل انصارالله حساب می‌شود.

فارن پالیسی اضافه کرد: عربستان برای پایان جنگ یمن گزینه‌های محدودی دارد و آمریکا برای دخالت در این باتلاق شروطی را به ریاض تحمیل خواهد کرد. یکی از محتمل‌ترین شروط‌ها بازگرداندن فرماندهی نیرو‌ها به منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن یا فرماندهان آمریکایی است تا آنان را وارد جنگ مستقیم کند، اما بهای این کار استقرار نظامیان آمریکا در دریای سرخ و مرز‌های عربستان است که به نظر می‌رسد عربستان که خود به دنبال کنترل باب‌المندب است این شرط را نپذیرد.

فارن پالیسی در انتها نیز نوشت: خوب یا بد این احتمالات صفر است که دولت بایدن (رئیس‌جمهور آمریکا) تلاش کند از پیروزی کامل انصارالله جلوگیری کند، یا با سعودی‌ها برای تسلیح و سازماندهی بهتر دولت هادی و متحدان محلی آن همکاری  کند  یا به ارتش آمریکا دستور بدهد به طور مستقیم در این جنگ دخالت کنند. بنابراین، پس از پایان احتمالی جنگ، آمریکا باید بتواند امنیت کشتی‌های خود را در دریای سرخ که دیگر به دست یمنی‌ها می‌افتد، تامین کند.

با توجه به پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آزادسازی استان راهبردی مأرب، جهان این احتمال را می‌دهد بعد از هفت سال از تجاوز عربستان و یک ائتلاف متجاوز عربی به یمن بالاخره جنگ علیه یمنی‌ها پایان یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
درصورت دخالت آمریکا دریمن سرزمین یمن گورستان آمریکایی هاوهرکسی میشودکه بااوهمکاری کنند حوثی های دلاور تا توانسته اندازکشتار خودداری کرده وفقط جنگجویانی که مانع اهدافشانند را ازپادرمیاورند چونکه انسانیت رادرحق وهابیت کافرهم رعایت میکنند
زنده باد سید سجادی وروح شهید سیدحسین الحوثی شاد
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۵۴ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
عربستان میخواست یکی دوهفته ای یمن را بگیره خخخ حالا از آمریکا کمک میخواد یمن بیشتر پیشروی نکنه !! جالب اینجاست عربستان برای ایران شاخ وشونه میکشه خخ !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
تغییر و افزایش حمایت میکند نه هرگز وارد جنگ مستقیم نمی‌شود متوقف می‌کند در صورتی‌که منافع شون تامین شود خلاصه استکبار بر خیلی جاها سوار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
هر چه بین مسلمانان تنور نزاع ها گرم تر باشه بنفعشه خودش بیاد وسط همچی دیگه لو میره!
Canada
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
با شگردی
سر و ته شو بهم میاورند
چونکه برایشان فایده ای ندارد
شاید بخاطر فروش سلاح برایشان فایده داشته
شاید هم دشمن خیالی برای عربستان بسازند
یمن و
شیر بیشتری بدوشند
آخرین اخبار