معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران:

بیش از ۲۶ پروژه عمرانی در سطح شهر اجرایی نشده است

شعبانی گفت: در برنامه پنج ساله دوم و سوم شهری بیش از ۲۶ پروژه در سطح شهر مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بیست و یکمین از جلسه شورای شهر تهران  به ارائه گزارشی نسبت به عملکرد خود پرداخت و گفت: حوزه فنی و عمرانی شهر حوزه مغفول مانده‌ای است، زیرا ۶ تا از محور‌های اولویت دار در بودجه سال ۱۴۰۱ معاون فنی و عمرانی نیست.

وی ادامه داد: در ماده ۵۵ از فصل ۶ وظایف شهرداری آمده که وظایف شهرداری ساخت معابر، میادین، زیرساخت‌های عمرانی است. همچنین دومین وظیفه شهرداری هم نگه‌داشت از زیرساخت‌هاست.

عباسی با بیان اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران سه وظایف عمده‌ای را دارد، افزود: طراحی، اجرا و نظارت بر پروژه‌های شهری، مرمت و بازسازی زیرساخت‌ها و هدایت، نظارت و کنترل در حوزه شهرسازی است.

وی ادامه داد: چند رویکرد تحولی برای فعالیت عمرانی در این حوزه شهری پیش بینی کرده ایم. در برنامه پنج ساله دوم و سوم شهری بیش از ۲۶ پروژه در سطح شهر مغفول مانده و لازم است که اجرا شود.

شعبانی با بیان اینکه اولویت اجرای پروژه‌ها را به پروژه‌های گلوگاهی که مردم با آن درگیر هستند، بدهید، افزود: سازمان معاونت فنی و عمرانی را باید چابک کرد، شفاف‌سازی را در اولویت قرار دهیم و کیفیت فعالیت‌های عمرانی را بهبود بخشیم.

وی ادامه داد: اولین پروژه‌های عمرانی که باید در دستور کار قرار بگیرد، پروژه‌های نیمه تمام است. همچنین درباره بحث نگه‌داشت شهر در حوزه امنیه، بزرگراه‌ها و ... خواهشمندم که همانطور که مبلغی را به پسماند، فضای سبز اختصاص می‌دهیم، این بودجه را به حوزه معاونت فنی و عمرانی هم اختصاص دهید.

شعبانی با بیان اینکه تعدادی از تقاطع در سطح شهر وجود که از لحاظ هندسه دچار مشکل هستند، تاکید کرد: تقریبا ۹۹ تقاطع در سطح شهر احصا شده که بیش از ۷۴۱ کیلومتر مسیر را برای شهروندان طولانی کرده است.

معاون فنی و عمرانی افزود: اگر مشکل هندسی این تقاطع‌ها برطرف شود، یک میلیون و ۷۳۸ هزار لیتر بنزین صرفه‌جویی می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه بودجه امسال معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ۱۵۰۰ میلیارد تومان است، افزود: این مبلغ برای عقب‌ماندگی حوزه عمرانی بسیار ناچیز است. من معتقدم که برای این عقب ماندگی مبلغی حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان بودجه لازم داریم.

وی در پایان گزارش خود تاکید کرد که دو پروژه مهم باید در این مدیریت شهری به کار گرفته شود، پروژه شهید شوشتری و دیگری پروژه شهید بروجردی است.

در ادامه ارائه گزارش معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، تشکری هاشمی گفت: جلسات متعددی با معاونت فنی برای پیگیری پروژه‌ها برگزار کردیم و یکی از کار‌هایی که آقای شعبانی انجام دادند، این بوده که سعی کردند از متخصصان بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: همانطور که آقای چمران هم گفتند، بحث پروژه‌های نیمه تمام عمرانی دارای اهمیت است. به عنوان مثال بزرگراه شهید بروجردی سالیان سال است اجرای آن به تعویق افتاده است.
در ادامه چمران به تذکر تشکری هاشمی واکنش نشان داد و گفت: نباید به تک پروژه‌ها در سطح شهر متکی بود. هر اقدامی باید با دید همه‌جانبه شروع شود.

همچنین آقامیری عضو دیگر شورا در تذکری گفت: طی بازدیدی که از مناطق کردیم متوجه شدیم که کارخانه آسفالت مشکل تهیه قیر دارد و در حال حاضر آسفالت درست تهیه مناطق نمی‌دهد.

وی ادامه داد: در برنامه‌های خود از معاونت‌های عمرانی مناطق تعیین تکلیف کنید و بپرسید که کدام پروژه‌های محلی در اولویت است. به عنوان مثال در مشریه جنوبی پروژه رستگار مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است.
در ادامه جلسه، علوی عضو دیگر شورا در تذکری پس از استماع معاون فنی و عمرانی گفت: سازوکار نیمه تمامی که در سطح شهر وجود دارد، جزو اولویت‌های مهم هستند؛ علاوه‌بر این، گود‌های مسجد آدینه و... هم جزو فضا‌هایی هستند که باید در حوزه عمران تعیین تکلیف شود.

عباسی عضو دیگر شورا هم گفت: اتفاقی که در ابتدای جلسه شورا افتاد با روح مطالبه‌گری شورا در تضاد نیست. همانطور که شورا حامی مدیریت و منتخبان شهری است، طبیعتاً برای ارتقا وضعیت معاونین را به چالش می‌کشاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار