تشدید پایش مناطق حفاظت شده البرز با شروع فصل سرما

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: با شروع موج سرما و بارش برف در ارتفاعات منطقه حفاظت شده البرز جنوبی برنامه‌های کنترلی و پایش ماموران یگان حفاظت محیط زیست در این مناطق تشدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،حمید راحتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: با توجه به برودت هوا، برای حفاظت و حمایت از گونه‌های جانوری و جلوگیری از نزدیک شدن حیات وحش به جاده‌ها و روستا‌های اطراف، برنامه‌های حفاظتی و مراقبتی ویژه‌ای در این شهرستان و استان البرز اجرایی شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج افزود: برهمین اساس با احتمال نزدیک شدن حیات وحش به نواحی مسکونی، برنامه‌های گشت و پایش منطقه با جدیت و توان بیشتری از سوی ماموران مستقر در محیط بانی‌ها دنبال می‌شود.

راحتی گفت: برنامه‌های مراقبتی و حفاظتی از طبیعت و حیات وحش گستره عظیمی از فعالیت‌های گشت و کنترل تا برنامه‌های حمایتی را شامل می‌شود که محیط بانان با توجه به شناخت و تجربه طولانی مدت، با یک برنامه ریزی میان مدت و با حضوری گسترده و مداوم این اقدامات را عملیاتی و اجرایی می‌کنند.

او افزود: در این گشت و کنترل‌های شبانه روزی اکیپ‌های ثابت و سیار یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در منطقه علاوه بر کار حفاظت از حیات وحش به توزیع علوفه خشک برای حیات وحش مشغول هستند.

انتهای پیام /ر. ن

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار