رویداد کارآفرینی بندر نوآوری برگزیدگان خود را شناخت

رویداد کارآفرینی بندر نوآوری با معرفی برترین‌ها در ۴ محور به پایان رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ایده های برتر رویداد کارآفرینی بندر نوآوری که با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه خلیج‌فارس برگزار شد، معرفی شدند.

دکتر ترابی مدیر مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه خلیج فارس گفت: برنامه‌ریزی برای شروع رویداد کارآفرینی بندر نوآوری ۲ تا ۳ ماه زمان برد و پیش رویداد ۲۹ شهریور و کارگاه‌های ترویجی از ۲۰ تا ۳۰ مهر برگزار شد تا تیم‌ها در زمینه‌هایی مانند تیم‌سازی، بازاریابی، پرورش ایده و... آموزش ببینند و پس از دریافت ایده‌ها، دوازدهم آبان جلسه داوری برگزار شد.

او افزود: این رویداد ۴ محور داشت شامل هوشمندسازی و اینترنت اشیا، کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی، صنایع خلاق، محصولات فرهنگی و قرآنی.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس در مراسم پایانی رویداد کارآفرینی بندر نوآوری بیان کرد: این دانشگاه در سال ۱۳۹۴ سند راهبردی خود را بر اساس اولویت‌های استان تعریف کرد و مزیت‌های نسبی استان را شناسایی و در زمینه‌های انرژی، نفت و گاز، هوشمند سازی و اینترنت اشیا، اقتصاد دیجیتال، دریا، زیست فناوری، محیط زیست، کشاورزی، صنایع خلاق و در زمینه دریا هدف‌گذاری کرد.

دکتر روح الله فاتحی هدف دانشگاه خلیج فارس را کمک به توسعه استان بر پایه دانش فناورانه و رویکرد خلاقانه برشمرد و عنوان کرد: امروز خرسندیم که دانشگاه خلیج‌فارس توانسته است بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را با برنامه‌های ترویجی و نوآورانه محقق کند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان بوشهر نیز با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توانمند سازی مددجویان، گفت: توانمندسازی خانواده‌ها باید بر اساس حفظ کرامت آنان باشد تا بتوانند روی پای خودشان بایستند و نیازمند دیگران نباشند.

محمدرضا میری عنوان کرد: فعالیت‌های گذشته کمیته امداد در گذشته توزیع دار قالی و یا آموزش دامداری در میان جامعه هدف بود، اما امروز رویکردمان در ایجاد اشتغال، توجه به نیاز روز است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر هم بیان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران معرفی شده است یکی از محور‌های رویداد کارآفرینی بندر نوآوری محصولات قرآنی در نظر گرفته شد.

مسلم ملیت عنوان کرد: تیم‌های برتر پس از اختتامیه رویداد باید نمونه اولیه‌ای از ایده خود را تولید کنند و این نمونه تا دو ماه آینده باید به مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه خلیج فارس ارائه شود. همچنین تیم‌ها می‌توانند در این مدت برای ایجاد کسب و کار خود از مراکز مشاوره موجود در دانشگاه خلیج فارس و پارک علم و فناوری بهره ببرند.

در مراسم پایانی این رویداد کارآفرینی، در محور صنایع خلاق: تیم آرزوشو، کاجا و مهرسان سبز، در محور هوشمندسازی و اینترنت اشیاء: تیم جهش، تیم انیگما و تیم جلیقه نجات، محور قرآنی: تیم کلمات آسمانی، تیم کلام مبین و تیم محفل در محور کشاورزی: تیم گل فروش و تیم ماکولات به عنوان برترین‌ها معرفی شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.