برگزاری دوره‌ مهارتی فنی و حرفه ای خواهران دامغان ۴۲ درصد افزایش یافت

استاندار سمنان گفت: حدود ۵۶ درصد از یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی استان اکنون با ظرفیت کامل خود در حال فعالیت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان پس از بازدید از ۲ واحد صنعتی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت : مشکلات ۹۰ طرح صنعتی و کشاورزی پیش از این نشست‌ها بررسی شد و برای رفع آن‌ها اعتبار ۱۷۳ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۱۱۱ نفر مصوب شد و مشکلات واحد‌ها در یک ماه آینده حل می‌شود.

او افزود: واحد‌های صنعتی بازدیدشده با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند و تنها ۵۶ واحد صنعتی استان سمنان با تمام ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

او تاکید کرد: سرمایه در گردش و مواد اولیه مهمترین مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی استان سمنان است که با ارائه تسهیلات به واحد‌های تولیدی شاهد تحول در استان خواهیم بود.

هاشمی اظهار داشت: مشکلات واحد‌های تولیدی وصنعتی مربوط به مواد اولیه و سرمایه در گردش است که تامین سرمایه در گردش با تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهوری حل خواهد شد.

او اضافه کرد: اولویت اصلی حفظ وضعیت موجود و سپس رفع مشکلات است. درحوزه‌های عمرانی و اقتصادی تسهیلات مناسبی در سفر رئیس جمهوری برای استان سمنان درنظرگرفته شد.

استاندار ادامه داد: بیش از ۳۰ هزارنفر در سفر رئیس جمهوری به شیوه‌های مختلف درخواست‌های خود را مطرح کردند که بیشترین درخواست‌ها در حوزه اقتصادی و وام‌های مسکن، خوداشتغالی بود.

هاشمی تصریح کرد: مدیران استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید به متقاضیان مشاغل مختلف به خصوص مشاغل خانگی سریع اقدام کنند.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان گفت: با توجه تسهیلات پرداخت شده واحد‌های تولیدی و صنعتی از ابتدای سال تا کنون استان، رتبه دوم کشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید است.

علی تشنه دل ادامه داد: با حضور استاندار ابتدا از واحد‌های تولیدی دارای مشکل بازدید شد و سپس مشکلات مرتبط در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان مطرح و رسیدگی می‌شود.

او افزود: مشکلات سه واحد تولیدی در استان که مربوط به دستگاه اجرایی و بانک‌ها بررسی و رسیدگی شد

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.