راه‌اندازی مرکز شتابدهی صادرات کرمانشاه

رئیس اتاق کرمانشاه گفت : به زودی شاهد راه‌اندازی مرکز شتابدهی صادرات کرمانشاه هستیم .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیوان کاشفی رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به پیگیری‌های متعددی که برای ایجاد مرکز شتابدهی صادرات کرمانشاه انجام شده، گفت : اکنون ۸۰ درصد فرآیند‌ها و کار‌ها پیش رفته و امیدواریم به زودی شاهد آغاز فعالیت این مرکز باشیم.

او هدف از راه‌اندازی این مرکز را کمک به صادرات محور کردن واحد‌های صنعتی و تولیدی دانست که پتانسیل‌های صادراتی مناسبی دارند.

رئیس اتاق کرمانشاه از شناسایی و ثبت اطلاعات ۳۰ شرکت که پتانسیل‌های صادراتی دارند در استان خبر داد و افزود: این واحد‌ها تا کنون به هر دلیلی از جمله نبود بازاریابی، بسته بندی غیرمناسب، نبود شناسایی بازار هدف و سلایق آن و... نتوانسته اند وارد بازار‌های جهانی شوند.

کاشفی از عارضه‌یابی برای ورود این شرکت به بازار‌های جهانی خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از واحد‌های تولیدی استان را صادراتی کنیم.

رئیس اتاق کرمانشاه ادامه داد: تلاش می‌کنیم از منتور‌های داخل و خارج استان برای کمک به صادرات محصولات این شرکت‌ها استفاده کنیم.

او از مزایای افزایش تعداد واحد‌های صادرات محور استان یاد کرد و ادامه داد: صادراتی شدن هر چه بیشتر واحد‌های تولیدی استان علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، موجودیت واحد‌ها را تضمین کرده و باعث افزایش آمار صادرات خواهد شد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران،گفت:  واحدی که می‌تواند محصول خود را وارد بازار جهانی کند، کمتر در معرض تکانه‌های اقتصادی، رکود و تعطیلی قرار دارد.

کاشفی ارزآوری برای کشور در این شرایط اقتصادی را نیز مزیت دیگر صادرات محور شدن واحد‌های تولیدی کرمانشاه دانست .

منبع ایسنا

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.