اصفهان، پیشتاز در تولید گل

عضو هیات مدیره گل فروشان استان اصفهان گفت: بعد از مازندران، استان اصفهان دومین رتبه تولید گل در کشور است

حسین ارجمندی عضو هیات مدیره گل فروشان استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهار کرد: بعد از مازندران، استان اصفهان دارای دومین رتبه تولید گل در کشور است البته اصفهان در  تولید گل‌های فصلی و باغچه‌ای مثل شب بو، داودی و بنفشه رتبه اول کشوری را دارد و گل‌های شاخه بریده یا همان رز در شهرضا و دهاقان در کشور سرآمد است.

او افزود: در این فصل گل‌های محمدی رواج خوبی دارند و استقبال خوبی از آن می‌شود و اصفهان هم در کنار شهرستان محلات قطب تولید گل است که خمینی شهر و درچه مهمترین شهر‌های تولید گل در استان هستند.

او درباره برگزاری جشنواره‌های گل و گیاه گفت: برای ایجاد روحیه و انرژی مثبت در سطح استان جشنواره‌های گل و گیاه زینتی برگزار می‌شود که از ۱۴ آبان ماه تا ۲۲ آبان ۱۴۰۰ بازار بین اللملی گل و گیاه سپاهان در حال برگزاری و منتظر حضور مردم است و تمامی سهامداران این جشنواره خصوصی هستند.

ارجمندی هدف برگزاری جشنواره‌ها را چنین بیان کرد: هدف از برگزاری چنین جشنواره‌های ایجاد حس خوب در این شرایط کرونایی و فرهنگ سازی و آشنایی هر چه بیشتر مردم با گل و گیاه و خرید و فروش ان‌ها است.

عضو هیات مدیره گل فروشان استان اصفهان در خصوص توانمندی‌های استانی در تولید گل تصریح کرد: متاسفانه به علت عدم همبستگی علیرغم توانمندی‌های استان اصفهان در تولید گل و حتی داشتن ظرفیتی بالاتر از محلات، اصفهان نتوانسته شهرت چندانی در کشور پیدا کند.

ارجمندی بیان کرد: در دوران کرونا مشکلاتی برای همه اصناف به وجود امده که صنف گل فروشی هم از این امر مستثنی نیست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.