تعداد مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۲۵۰ میلیون نفر گذشت

گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد مبتلایان بیماری کووید در جهان از ۲۵۰ میلیون نفر نیز گذشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، خبرگزاری رویترز امروز (دوشنبه) گزارش داد تعداد مبتلایان کرونا در جهان از مرز ۲۵۰ میلیون نفر عبور کرد.

رویترز در گزارشی اعلام کرده است طی سه ماه گذشته، میانگین مبتلایان روزانه، ۳۶ درصد کاهش یافته است؛ اما در عین حال سویه دلتا ویروس کرونا به دلیل قابلیت انتقال بالا، هر ۹۰ روز ۵۰ میلیون نفر را مبتلا می‌کند.

بر اساس این گزارش، تعداد مبتلایان در ۵۵ کشور از مجموع ۲۴۰ کشور رو به افزایش است که ازجمله این کشور‌ها می‌توان روسیه، اوکراین و یونان را نام برد. بیش از نیمی از مبتلایان جدید که در جهان گزارش می‌شوند، از کشور‌های اروپایی هستند.

آلمان نیز شاهد رکورد جدیدی بوده است. هفته گذشته در این کشور ۲۰۱ مورد جدید ابتلا از هر ۱۰۰ هزار نفر گزارش شده است. پیش از این، رکورد تعداد مبتلایان جدید مربوط به دسامبر سال گذشته بود که از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۹۷ نفر مبتلا بودند.

هرچند نسبت به بسیاری کشور‌های اروپایی دیگر، این آمار کم‌تر به نظر می‌رسد، اما زنگ خطر «همه‌گیری افراد واکسینه نشده» را به صدا درآورده است.

سرعت واکسیناسیون در آلمان بسیار کند بوده است و تا کنون ۶۷ درصد جمعیت ۸۳ میلیون نفری آلمان واکسینه شده اند. علت آن است که برخلاف بسیاری از کشور‌های اروپایی، واکسیناسیون در این کشور اجباری نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار