حماس: رژیم اشغالگر امتیاز ندهد، نظامیان اسیرش روشنایی را نخواهند دید

عضو ارشد جنبش حماس تاکید کرد اگر رژیم صهیونیستی حاضر به امتیاز دادن و پرداخت هزینه مبادله اسرا نباشد، نظامیان اسیرش روشنایی را نخواهند دید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با بیان اینکه اگر رژیم صهیونیستی حاضر به امتیاز دادن و پرداخت هزینه مبادله اسرا نباشد، نظامیان اسیرش روشنایی را نخواهند دید، تأکید کرد سازشکاران و عادی سازان روابط با رژیم اشغالگر از پشت به ملت فلسطین خنجر زده اند.

خلیل الحیه، نائب رئیس جنبش حماس در نوار غزه و رئیس کمیته روابط عربی اسلامی این جنبش، در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گفت: در حال حاضر چهار اسرائیلی از جمله دو نظامی نزد مقاومت اسیر هستند. طرفی که روند تبادل اسرا را تعطیل کرده رژیم اشغالگر است که تلاش می‌کند این پرونده را با پرونده بازسازی و لغو محاصره نوار غزه ارتباط دهد؛ اما تلاشش در این خصوص شکست خورده است.

وی اعلام کرد: ما دو پرونده تبادل اسرا و لغو محاصره نوار غزه را از هم جدا می‌دانیم و همه میانجی‌ها از جمله مصر را در جریان این مسئله قرار داده ایم.

الحیه افزود: از تمام راه‌ها برای لغو محاصره نوار غزه استفاده کرده و از تلاش‌های مصر و قطر در این خصوص قدردانی می‌کنیم. روابط با مصر پیامد‌های مثبت آشکاری بر روند کاستن از شدت محاصره نوار غزه داشته است.

وی تصریح کرد: هنوز زود است بگوییم به قرارداد تبادل اسرا نزدیک شده ایم، زیرا رژیم اشغالگر حاضر به امتیاز دادن و پرداخت هزینه نیست. اگر رژیم اشغالگر حاضر به پرداخت هزینه مبادله اسرا نباشد، نظامیانش روشنایی را نخواهند دید. عهد کرده ایم شش اسیر زندان جلبوع و دو فرمانده اسیر یعنی مروان البرغوثی و احمد سعدات از جمله اسرای مبادله شده با رژیم اشغالگر باشند.

این عضو ارشد حماس تصریح کرد: بیشترین موفقیت تشکیلات خودگردان در هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر است، اما این تشکیلات در پرونده آزادی‌ها عقبگرد بسیاری داشته است. بیشترین مسئولیت بازآرایی در روابط داخلی گروه‌های فلسطینی به عهده محمود عباس است. تشکیلات خودگردان در حال حاضر به باری بر دوش طرح ملی فلسطین تبدیل شده است.

خلیل الحیه در خصوص برقراری روابط حماس با کشور‌های عربی گفت: ما هیچ مشکلی برای ارتباط با هیچ طرفی جز رژیم اشغالگر اسرائیل نداریم. قطر از جمله کشور‌های حامی مسئله فلسطین است و در همه محافل بین المللی از این مسئله حمایت سیاسی کرده است. کشور‌ها یا شخصیت‌ها و نهاد‌هایی که در مسیر عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر گام بر می‌دارند، در واقع از پشت به ملت فلسطین خنجر زده اند.

ظاهر جبارین، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش و مسئول دفتر زندانیان و ایثارگران بیان کرد هر آنچه صهیونیست‌ها درباره پرونده اسرا می‌گویند صحت ندارد و آن‌ها با اعصاب زندانیان و خانواده‌های آن‌ها بازی می‌کند. اشغالگران همواره در پیشبرد این پرونده تعلل می‌کنند و آن را به تعویق می‌اندازند. صهیونیست‌ها هنوز روش مناسبی برای بحث در این باره ارائه نکرده‌اند، همه میانجی‌ها نیز خواسته‌های سازش‌ناپذیر مقاومت و اشغالگران را نیز می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار