هوای همدان ناسالم برای گروه های حساس

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: هوای همدان برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد.

 

محسن  جعفری بسطامی، مدیرکل محیط زیست استان همدان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به سرمای هوا و آغاز پدیده وارونگی دما در این فصل از سال بیان کرد: شاخص کیفی هوا در ۲۴ساعت گذشته در همدان با شاخص ۷۵ در وضعیت سالم قرار داشته است.

او با بیان اینکه این میزان تا ساعت  ۱۱ امروز همچنان در وضعیت سالم بوده است، بیان کرد: ایستگاه پایش کیفیت هوای همدان با افزایش غلظت آلاینده های هوا عدد ۱۰۷را به ثبت رساند و  و هوای همدان  در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

مدیر کل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه این شاخص به صورت لحظه ای به ثبت رسیده و امکان تغییر آن وجود دارد، بیان کرد: شاخص کیفی هوا با عدد ۱۰۷ برای گروه های حساس نظیر کودکان، بانوان باردار، بیماران تنفسی و قلبی ناسالم است.

جعفری بسطامی گفت: این گروه از افراد در چنین وضعیتی نباید در معابر عمومی تردد کنند همچنین ورزشکاران نیز باید از فعالیت ورزشی در فضای باز پرهیز کنند.

او اظهار داشت:  با توجه به سرد شدن هوا و خالی بودن آسمان از ابر، پدیده وارونگی دما یا هوا رخ داده و تا زمان وجود این وضعیت، آلودگی هوا رفع نمی‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان همدان  اضافه کرد:  در صورت وزش باد و وجود ابر در آسمان آلودگی هوا رفع می‌شود.

جعفری بسطامی افرود: شاخص زیر ۵۰پاک، بین ۵۰ تا ۱۰۰سالم و بالای ۱۰۰ ناسالم برای گروه های حساس تعریف شده است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.