درآمد ۳۰۰ هزار میلیاردی شرکت‌های دانش بنیان در کشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از درآمد ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید گلستان در گرگان از پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان خبرداد و گفت: درآمد سرانه شرکت‌های دانش بنیان در کشور ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است.

ستاری گفت: از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های فعال در همه بخش‌های کشاورزی، صنعتی، مهندسی، نرم افزاری و سخت افزاری، حمایت‌های تسهیلاتی با کارمزد حداکثر ۱۲درصدی می‌شود.

ستاری با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش بنیان حتی در منازل، اشتغال و درآمد را در خود دارد، افزود: مراکز نوآوری زایشگاه شرکت‌ها هستند و اگر محصول می‌خواهید مشکلاتتان حل شود باید شرکت‌ها را تقویت کنید.

او ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری، محل ایده پردازی برای ابتکارات، اختراعات و نوآوری‌های کم هزینه و پرثمر است و باید از ابتدا تا آخر، از آن حمایت کنیم و می‌کنیم.

ستاری با بیان اینکه نظام مالی که در بخش دانش بنیان کشور داریم که شامل ۱۵ صندوق خطرپذیر در کنار بخش خصوصی است، افزود: این صندوق ها فرصت خوبی برای حمایت از شرکت‌ها است.

زنگانه استاندار گلستان در این جلسه گفت: سایت مرکزی پارک علم و فناوری استان برای استقرار دائمی شرکت‌های دانش بنیان و استار تاپ‌ها در مرکز استان احداث می‌شود.

او افزود: در حال حاضر در استان۴۸ شرکت دانش بنیان با اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر فعال اند.

 

مهدی غفاری رئیس پارک علم و فناوری گلستان در این جلسه گفت:  مرحله یک کارخانه نوآوری گرگان به عنوان ششمین کارخانه نوآوری در کشور با مساحت هشت هزار مترمربع، خانه خلاق و نوآوری تقوی در بافت قدیم گرگان و مرکز نوآوری و فرهنگ دانشگاه علوم پزشکی گلستان و خط تولید پایلوت لبنیات مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری صنایع غذایی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع‌طبیعی گلستان طرح‌هایی است که امروز افتتاح شد.

او افزود: زیر ساخت‌های گلستان در طی دوسال گذشته و 2 سفر‌ دکتر ستاری به استان بیش از ۲۲ هزار متر در حوزه نوآوری و فناوری اضافه شده است.

غفاری گفت: هسته‌های اولیه زیست بوم نوآوری و فناوری استان گلستان شکل گرفته و مراکز رشد فعال متعددی در شهرستان گرگان، گنبد، بندر ترکمن  داریم.

او از استقرار دو شتاب دهنده ملی در زمینه گردشگری و یک شتاب دهنده استانی با ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت:
در سامانه رصد اشتغال طی ۶ ماهه ابتدایی سال توانستیم ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال خود را محقق کردیم.


انتهای پیام/ق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.