در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آغاز بارش باران در برخی مناطق کشور از اواخر چهارشنبه

کارشناس هواشناسی گفت: از اواخر چهارشنبه با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران بارش باران آغاز خواهد شد.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی طی امشب و فردا برای غالب مناطق کشور جوی پایدار و آرام پیش‌بینی می‌شود گفت: پیامد این پایدار بودن جو هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا است.

او ادامه داد: شدت پدیده افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در تهران و البرز در روز چهارشنبه است.

ضیائیان ادامه داد: امشب در کرمان ،جنوب و شرق فارس، جنوب بوشهر، هرمزگان و جزایر واقع در شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز ، جنوب خراسان جنوبی و شمال سیستان‌وبلوچستان بارش پراکنده رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز چهارشنبه به‌تدریج با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور در بعدازظهر در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل ،گیلان و غرب مازندران بارش باران آغاز خواهد شد.

ضیائیان توضیح داد: تا روز پنجشنبه گستره بارش‌ها نوار شمالی و نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و دامنه‌های زاگرس مرکزی را دربر خواهد گرفت.

کارشناس هواشناسی یادآور شد: روز جمعه بارش در شمال غرب کاهش‌یافته و در غالب مناطق نوار غربی کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز نیز ادامه خواهد داشت.

ضیائیان یادآور شد: در این مدت بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌صورت برف است.

او توضیح داد: روز چهارشنبه تا جمعه دریای خزر و از بعدازظهر پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه شمال و غرب خلیج‌فارس مواج است.

کارشناس هواشناسی درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا غبار آلود است. بیشترین دمای پایتخت به ۱۵ درجه و کم‌ترین آن به ۷ درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میم
۲۳:۴۷ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
فضای مجازی شایعه شده که ناسا به ایران هشدار سیل بی سابقه در تاریخ ایران بخاطر بارش باران اخیر رو داده !!!! ایا این واقعیت داره؟
حتی گفته شده ناسابه مسئولین کشورهشدارداده هزاران نفر کشته میشن اگه تدبیری نکنن و صلیب سرخ وهلال احمرجهانی درراه کمک رسانی پیشاپیش برا این رویداده.
لطفا درمورد این خبر تحقیق کنید ایا واقعیت داره یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
دوست عزیز سایت ناسا سر بزن خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
عزیزم. باور نکن هر چرتی رو.
آخرین اخبار