توزیع ۲۷ هزار ویلچر برای کودکان معلول در مناطق محروم کشور

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد از توزیع ۲۷ هزار ویلچر برای کودکان معلول در مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجتبی ابراهیمی معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد در آیین طرح "مثبت حرکت" بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: در فاز نخست کمک به معلولان، توزیع ۲۷ هزار ویلچر با اولویت کودکان در مناطق محروم در سطح کشور آغاز شده است.

او افزود: به منظور حمایت از معلولان تمام تجهیزات این ویلچر‌ها از بهترین وسایل خریداری شده و در یک کارگاه با همت معلولان تمام قطعات مونتاژ می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در فاز نخست توزیع ویلچر و تجهیزات توانبخشی سهم چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ ویلچر است، گفت: این ویلچر‌ها برای کودکان نیازمند و بین ساکن در مناطق محروم استان توزیع خواهد شد.

ابراهیمی افزود: حوزه سلامت و جمعیت مهم‌ترین برنامه‌های این بنیاد در سطح کشور است که در حوزه سلامت برش سلامت محرومان در اولویت است و توجه به معلولان، محرومان و سلامت کودک محروم در اولویت قرار گرفته است.

اجرای طرح غربالگری چشم کودکان همراه با تامین هزینه های درمانی

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد گفت: برای خدمت‌رسانی به خانواده معلولان سراسر کشور تفاهم نامه چهار جانبه بین وزارت آموزش و پرورش، بهزیستی، وزارت بهداشت و درمان و بنیاد ۱۵ خرداد برای اجرای طرح تنبلی چشم منعقد خواهد شد تا هیچ کودکی در کشور به خاطر فقر و محرومیت با بیماری یا تنبلی چشم و نابینایی مواجه نشود.

به گفته او، در این طرح پس از غربالگری، کودکان نیازمندی که به عینک و یا عمل جراحی نیاز داشته باشند زیرپوشش بنیاد ۱۵ خرداد قرار خواهند گرفت و تمام هزینه‌های درمان این کودکان از طریق بنیاد ۱۵ خرداد پرداخت خواهد شد.

ابراهیمی گفت: برای حمایت از این افراد، کودکانی که با مشکلات شنوایی و بیماران سخت مواجه هستند نیز در یک تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی از خدمات این بنیاد بهره‌مند خواهند شد.

او اظهار داشت: در این سال‌ها بیشتر فعالیت‌های این بنیاد و ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه محرومیت‌زدایی و اشتغال با همکاری بنیاد برکت برنامه‌های اجرا شده است و در یک سال گذشته نیز مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام، کار امداد رسانی در فوریت‌های امدادی مانند سیل، زلزله و کرونا را آغاز کرده و تاکنون بیش از ۶ مرحله بسته معیشتی در سطح کشور توزیع شده است.

به گفته او، تاکنون از طرف بنیاد ۱۵ خرداد سه هزار مدرسه و ۱۴ خوابگاه دانشجویی در سطح کشور احداث شده است که اجرای این برنامه‌ها در دستور کار قرار دارد.

۳۲ هزار و ۶۸۰ معلول زیرپوشش بهزیستی چهارمحال و بختیاری

نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز در آیین گفت: هم‌اکنون ۳۲ هزار و ۶۸۰ معلول در استان زیرپوشش خدمات بهزیستی هستند که از این تعداد درصد بالای به دلیل توانمندی‌های خود از جمله تحصیل، ورزش، هنری، قرآن به رتبه‌ها و مقام‌های عالی در سطح کشور و بین‌المللی دست یافته اند.

او افزود: در حال حاضر ۴۵ نفر از معلولان استان در حوزه قرآن و هشت نفر قهرمان پارالمپیک فعالیت دارند و درصد قابل توجهی از معلولان دارای مدارک علمی در مقطع دکترا، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

عسگری اظهار داشت: نشان دادن توانمندی معلولان، اجرای قانون جامع معلولان و تکریم این قشر از مهمترین برنامه‌ها برای توانمندسازی و نشان دادن توانمندی‌های آنان است.

به گفته او، هم‌اکنون ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار، بدسرپرست و بی‌سرپرست و یتیم در استان زیرپوشش بهزیستی استان قرار دارند که استفاده از ظریفت خیرین برای حمایت از معلولان و این قشر از جامعه ضروری است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار