از سطل‌های زباله تا کارگاه‌های تولیدی/ زباله‌هایی که دیگر روی دل محیط زیست سنگینی نمی‌کنند

دوستداران محیط زیست در بیرجند، با تفکیک زباله در منزل و استفاده از کیسه‌های پارچه ای، حال طبیعت را بهتر و تولید زباله را کمتر کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یک سالی می‌شود که در بیرجند گروه حفاظت از محیط زیست شکل گرفته است، اعضای این گروه دور ریز تمام مواد مصرفی را برای بازیافت طبقه بندی می‌کنند.

یکی از اعضای این گروه گفت: خیلی وقت بود زباله هایمان را جدا می‌کردیم، اما تفکیک جزئی را چند ماهی می‌شود آغاز کرده ایم.

این خانم خانه دار به همراه خانواده اش از وقتی که عضو گروه فعال محیط زیست شده اند، روش زندگیشان تغییر کرده است.

او اظهار کرد: هر چیزی که داخل خانه باشد جدا می‌کنیم از بطری‌ها گرفته تا حتی کوچک‌ترین مواد دور ریختنی مانند پوش قرص ها.

اعضای این گروه سمن را تشکیل می‌دهند که دغدغه آن‌ها محیط زیست است.

از سال ۹۹ کار خودشان را شروع کرده اند، این گروه آموزش‌های متنوعی مانند نحوه خشک کردن پوست میوه، جمع آوری پوست گردو و بادام و همچنین تفکیک زباله که به محیط زیست کمک بسیاری می‌کند، را آموزش می‌دهند.

او ادامه داد: از پوست میوه‌ها بعد از خشک شدن به عنوان غذای دام و از پوست گردو و بادام در کارگاه‌های ذغال سازی استفاده می‌شود.

اعضای این سمن، پویش، چالش و فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند یکی از فعالیت‌هایی که برای کمک به محیط زیست و زیبا سازی پارک‌های شهر بیرجند انجام داده اند جمع آوری فیلتر سیگار‌ها است.

گاهی تجربه و خلاقیت هم چاشنی فعالیت هایشان می‌شود، اعضای این گروه هنگام خرید به جای استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنند.

یکی از مغازه داران سطح شهر گفت: ماهانه ۳۰ کیلو پلاستیک می‌خرم که علاوه بر آسیب رساندن به محیط زیست هزینه زیادی هم روی دستمان می‌گذارد.

هر کدام از اعضاء این گروه در خانه فعال و در گروه مشوق یکدیگر هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار