رئیس کل دادگستری استان زنجان خبر داد؛

تشکیل ۱۰۰ پرونده ترک فعل برای مسئولان زنجانی

صادقی نیارکی گفت: در خصوص ترک فعل مسئولان بیش از ۱۰۰ پرونده در استان زنجان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  حجت‌الاسلام صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: تحرک بخشی، پویایی و سرزنده بودن و حس مطالبه‌گری نیاز امروز جامعه است و احزاب ریشه‌دار و مورد اعتماد، همچون حزب مؤتلفه اسلامی می‌تواند این نقش را به عنوان یک محور، به خوبی ایفا کند.

او با تأکید بر فرهنگ سازی مطالبه‌گری درست و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، افزود: مطالبه‌گری دلسوزانه با شرایط پرهیز از افترا، تخریب و توهین و استناد به دلایل درست، تأثیر مهمی در سالم‌سازی اداری و اجتماعی دارد و دستگاه قضاء حامی این نوع درخواست عمومی و مردمی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بااشاره به مسئله تشویش اذهان عمومی گفت: تشویش اذهان عمومی زمانی مصداق جرم پیدا می‌کند که نویسنده یا منتشر کننده قصد برهم زدن افکار عمومی را داشته باشد.

نیارکی بابیان اینکه بستر کار سیاسی در امر اجتماع حاصل می‌شود از احزاب، به ویژه حزب مؤتلفه اسلامی خواست تا با توجه به ظرفیت خود به آسیب‌های اجتماعی حساس باشند و به عنوان دیده‌بانان فعال، آگاه و هوشمند و قابل اتکاء، حوزه مأموریتی خود را با رصد این امور، گسترش دهند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اعلام اینکه در مسئله ترک فعل مسئولان، بیش از ۱۰۰ پرونده در استان زنجان تشکیل شده است، ادامه داد: در این باره دستگاه قضا جدیت دارد و آن را یکی از خسارت‌های وارده غیر قابل قبول برای جامعه می‌داند.

صادقی نیارکی با گرامیداشت شهدای حزب موتلفه اسلامی گفت: شهدای برجسته، موسسان و سیاسیون برجسته و اعضای آن از افتخارات کشور هستند که با هیچ حزبی قابل قیاس نیستند.

او بابیان اینکه قدمت انقلابی و اصالت حزب مؤتلفه اسلامی نشان می‌دهد این حزب متکی به یک جریان، شخص یا تشکیلات نیست، ادامه داد: اتکای مؤتلفه به نظام و اصل دین است و اهداف آن عمومیت و پایگاه مردمی و اجتماعی دارد و باید از این ظرفیت در سالم سازی اجتماعی کشور بهره برد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.