نگرانی سازمان ملل از ممنوعیت فعالیت سازمان‌های غیردولتی فلسطینی

سازمان ملل نگرانی خود را از ممنوعیت فعالیت شش سازمان غیردولتی فلسطینی که از سوی ارتش رژیم اشغالگر قدس اعمال شد، ابراز کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، سازمان ملل و انجمن آژانس‌های توسعه بین المللی اعلام کردند «تصمیم فرمانده نظامی صهیونیستی مبنی بر غیرمجاز خواندن شش سازمان غیردولتی فلسطینی، فرسایش بیشتر فضای مدنی و بشردوستانه را رقم می‌زند. این تصمیم به طور قابل توجهی فعالیت این شش سازمان غیر دولتی -که برای چندین دهه با جامعه بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد کار کرده‌اند و خدمات ضروری به فلسطینیان ارائه می‌کنند- محدود می‌کند.»

لین هستینگز، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل تایید کرد که اتهامات رژیم صهیونیستی علیه سازمان‌های غیردولتی فلسطین بسیار جدی گرفته می‌شود. هستینگز تاکید کرد: «تا به امروز هیچ یک از آژانس‌های سازمان ملل و انجمن آژانس‌های توسعه بین المللی اسناد کتبی دریافت نکرده‌اند که بتواند مبنایی برای ادعا‌های اسرائیل باشد». وی افزود که برای کسب اطلاعات بیشتر به تعامل با تمام شرکای مرتبط ادامه خواهند داد.

در بیانیه رسمی سازمان ملل متحد به صراحت اشاره شده است که قانون مبارزه با تروریسم باید مطابق با تعهدات حقوق بشردوستانه بین المللی و قوانین بین المللی حقوق بشر باشد که شامل احترام کامل به حقوق آزادی بیان است.»

این سازمان بر «تعهد قوی به نقش ضروری جامعه مدنی در زندگی دموکراتیک و یافتن راه حل‌های مسالمت آمیز برای درگیری ها» تاکید و اشاره کرد که بسیاری از اعضای انجمن آژانس‌های توسعه بین المللی با سازمان‌های مورد نظر همکاری می‌کنند و برخی از آن‌ها را از نظر مالی حمایت می‌کنند. اتهامات قبلی مبنی بر سوء استفاده سازمان‌های جامعه مدنی فلسطینی از منابع مالی اثبات نشده است.

در پایان، آژانس‌های سازمان ملل متحد و انجمن آژانس‌های توسعه بین المللی گفتند که در کنار قوانین بین المللی و سازمان‌های جامعه مدنی که حقوق بشردوستانه بین المللی، حقوق بشر و ارزش‌های دموکراتیک را ترویج می‌کنند، ادامه خواهند داد.

چندی پیش،فعالیت ۶ سازمان غیردولتی فلسطین که فعالیت‌های بشردوستانه داشتند، از سوی رژیم صهیونیستی محدود شدند. این تصمیم تل آویو سیلی از انتقادات را به همراه داشت و با واکنش جدی سازمان ملل متحد و مقامات سیاسی همراه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار