برگزاری جشنواره ثبت ملی ۱۰۰ غذای محلی در کرمانشاه

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره ثبت ملی ۱۰۰ غذای محلی در کرمانشاه خبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره ثبت ملی ۱۰۰ غذای محلی در کرمانشاه خبر داد و گفت : این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های غذایی و خوراکی استان کرمانشاه به سایر کشور‌های دنیا برگزار می‌شود.

او گفت : اگر برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای این اتفاق بزرگ انجام شود می‌تواند گردشگران بسیاری را از جای جای دنیا به کرمانشاه بکشاند.

او از آغاز پروژه مستندسازی و تکمیل پرونده ثبتی برای این ۱۰۰ خوراک محلی و غذای استان خبر داد و افزود: تاکنون ۷۷ میراث ناملموس استان به ثبت ملی رسیده و برای حفظ مواریث ناملموس استان کرمانشاه، پروژه ثبت خوراک‌ها و آداب و رسوم مربوط به آن در دستور کار معاونت میراث‌فرهنگی قرار گرفته است.

گوهری با بیان اینکه بسیاری از این غذا‌ها دیگر درست نمی‌شود و هدف ما این است که پخت این غذا‌های سنتی دوباره احیا شود، افزود: بسیاری از این غذا‌ها هم مربوط به عشایر و جامعه روستایی استان است که به صورت سنتی و اصیل ارائه می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار