برترین های جایزه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی بوشهر معرفی شدند

۱۵ پژوهشگر و دانشجوی برتر چهارمین دوره جایزه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر مشخص شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر اله‌کرم اخلاقی رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر در مراسم معرفی برترین‌های چهارمین دوره جایزه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر بیان کرد: جایزه بنیاد رشد یکی از جایزه‌های مهم در استان بوشهر و بنیاد نخبگان کشوری است که به نام دکتر ایرج نبی پور پژوهشگر حوزه سلامت، پزشکی و محیط زیست و دکتر سید جعفرحمیدی در حوزه ادبیات و علوم انسانی استان بوشهر مزین است.

او افزود: افراد انتخاب شده در این جایزه دانشجو‌یان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای بومی استان هستند که از ۱۰ دانشگاه در کشور انتخاب شده‌اند و ملاک انتخاب نیز تحقیقات انجام شده و معدل نمرات است.

 رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر ادامه داد: بنیاد نخبگان دارای شورای استانی است و پس از ثبت نام محققان و دانشجویان، استادان دانشگاه‌های استان راستی آزمایی‌ها را انجام می‌دهند و جوایز در سه بخش آموزشی، فناورانه و پژوهشی به افراد برگزیده تعلق می‌گیرد.

دکتر ایرج نبی پور محقق بوشهری و رئیس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس نیز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایش را در حوزه توسعه علمی، ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در استان عنوان کرد که جانمایی آن انجام شده است.

او ادامه داد: امید است این طرح در جزیره عباسک در اطراف جزیره شیف عملیاتی شود و تمام دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری در آن مستقر شوند.

این پژوهشگر یکی از آسیب‌ها را  اجرا نشدن نظر محققان و نخبگان برشمرد و بیان کرد: هر اقدام زیرساختی اگر نگاه به محیط زیست نداشته باشد جزء توسعه محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.