طرح جهش تولید در ۲۹۰ هزار هکتار از دیم زار‌های همدان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طرح جهش تولید در ۲۹۰ هزار هکتار از دیم زار‌های این استان برای دومین سال متوالی اجرا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی بایگانه مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: طرح جهش تولید دیمزار‌ها یک طرح ملی است که با مشارکت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرا می‌شود.

او توزیع نهاده‌های کشاورزی، تأمین بذر، آموزش و نظارت عالی بر طرح را از مزایای اجرای این طرح برشمرد و ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که ستاد فرمان امام (ره) با جهاد کشاورزی منعقد کرده این طرح از زمان کاشت، داشت و برداشت زیر نظر کارشناسان ناظر مورد تأیید ستاد، اجرایی می‎شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با اجرای طرح جهش تولید دیمزارها، عملکرد در واحد سطح و درآمد افزایش می‌یابد.

علی بایگانه افزود: کشاورزان برای اجرای طرح جهش تولید دیمزار‌ها با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی از مشاوره‌های فنی کارشناسان استفاده کنند و با عقد قرارداد از حمایت‌های این طرح همچون نهاده‌ها بهره‌مند شوند.

او با تأکید بر اینکه طرح جهش تولید دیم‌زار‌ها در افق پنج ساله پیش‌بینی شده و سالانه بر میزان اراضی زیر پوشش افزوده خواهد شد تصریح کرد: در حال حاضر هر ۱۰ شهرستان استان همدان با یک هزار روستا و حدود ۴۰ هزار کشاورز زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.