افت محسوس دما از امروز در استان زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: از امروز پنجشنبه شاهد بارش برف و باران و رعد و برق و افت محسوس دما در مناطق مختلف استان زنجان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رحمان نیا مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: وضعیت جوی این استان از امروز پنجشنبه تا ظهر شنبه در حالت هشدار نارنجی قرار دارد.

او افزود: در این مدت بارش باران و برف، احتمال وقوع رعد و برق در برخی مناطق و ریزش تگرگ، افت محسوس دما و وزش باد نسبتا شدید را شاهد خواهیم بود.


مدیرکل هواشناسی استان زنجان به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط جوی حاکم، لغزندگی و آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد، احتمال انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی، سیلابی شدن مسیل ها، مه آلودگی و کاهش دید افقی، کولاک برف به ویژه در محور‌های کوهستانی و بادگیر ازجمله مخاطرات احتمالی ناشی از این شرایط جوی است.

رحمان نیا به انتقال دام از واحد‌های فرسوده و مستهلک، اطمینان از عملکرد سیستم‌های گرمایشی و تنظیم دمای سالن‌ها و اعمال تهویه در مرغداری‌ها و دامداری ها، تهیه خوراک پرانرژی برای دام ها، محافظت از تأسیسات کشاورزی و ماشین آلات و استفاده از ضدیخ در رادیاتور ماشین آلات، محافظت از انبارها، گلخانه‌ها و تنظیم دما، جمع آوری و حمل محصولات برداشت شده به محل‌های مناسب، محافظت از نهال ها، خودداری عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها، عایق بندی و محافظت از کندو‌های و خودداری از استقرار در ارتفاعات و کنار جاده ها، کوددهی به استخر‌های پرورش ماهی گرم آبی و کاهش غذا دهی به میزان نصف نرمال، شکستن یخ‌ها و هوادهی استخر‌ها به منظور جلوگیری از یخ بستن آب و کاهش اکسیژن محلول در آب، تنظیم جیره غذایی در مزارع پرورش ماهی و قطع آن در زمان وقوع افت شدید دما، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها و جلوگیری از ورود آب گل‌آلود به استخرها، توصیه کرد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از کشاورزان و باغداران خواست تا در زمان وقوع رعد و برق حتی الامکان از مناطق پرخطر فاصله بگیرند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.