کشت رقم جدید کلزا در میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از کشت آزمایشی رقم جدید کلزا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: رقم مقایسه‌ای TT۵۵۹ کلزا در ۴۰ هزار مترمربع زمین زراعی منطقه دشت ناز شهرستان میاندورود کشت شد.

او هدف از اجرای این کشت آزمایشی را بررسی سازگاری این رقم کلزا به علف کش آترازین نسبت به سایر ارقام کلزا برشمرد.

علوی گفت: با توجه به جایگاه ویژه کلزا در بین دانه‌های روغنی، سطح زیر کشت آن در کشور به سرعت رو به افزایش است و حضور چشمگیر علف‌های هرز در مزرعه کلزا، کنترل این گیاهان ناخواسته را برای دستیابی به عملکرد بالا ضروری می‌کند.

او افزود: با کنترل علف‌های هرز در ابتدای فصل رشد می‌توان عملکرد ناشی از تداخل علف هرز را کاهش داد و از آنجا که گیاهچه‌های کلزا به رقابت اولیه علف‌های هرز بسیار حساس هستند، گیاه کلزا در اغلب موارد بایستی تا ۴ برگی عاری از علف هرز نگه داشته شود.

علوی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، آبیاری قبل از کشت به همراه استفاده تلفیقی از علفکش‌های پیش رویشی و پس رویشی قادر به کنترل مؤثر علف‌های هرز کلزاست.

او با بیان اینکه افزایش تولید در واحد سطح و ارتقاء سطح اقتصادی و معیشتی کشاورزان و افزایش ضریب خوداتکایی روغن از اهداف ترویج دانه‌های روغنی در منطقه است، گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان آموزش‌های لازم درخصوص مدیریت علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها را به کشاورزان ارائه می‌دهند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.