مانور مقابله با آتش سوزی در سایت مرال جنگل فندقلو برگزار شد

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: مانور و آموزش مقابله با آتش سوزی در سایت مرال جنگل فندقلو نمین برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر قنبری، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: در ادامه برنامه های پدافند غیرعامل، مانور و آموزش اطفاء حریق با حضور جمعی از محیط بانان، کارشناسان و جنگلبانان اداره منابع طبیعی شهرستان نمین، در سایت مرال جنگل فندقلو برگزار شد.
او با اشاره به نقش مهم و اساسی پدافند غیرعامل در کاهش خسارات و تلفات ناشی از هر گونه حوادث، افزود: یکی از مصداق های پدافند غیر عامل آمادگی در برابر آتش سوزی می باشد که می توانیم با برگزاری سناریوهای فرضی آمادگی خویش را در برابر حوادث مشابه افزایش دهیم.

قنبری با اشاره به تشکیل گروه های واکنش سریع مهار آتش سوزی گفت: این مانور به‌منظور افزایش آگاهی و عکس‌العمل مناسب در شرایط اضطراری، آموزش اطفاء حریق و آشنایی با سیستم‌های آتش‌نشانی بصورت تئوری و عملی جهت اجرای اقدامات کنترلی و پیشگیرانه و بکارگیری لوازم مهار آتش از جمله دستگاه آب پاش، آتش کوب و کپسول های آتش نشانی، برگزار شد.

عرصه جنگلی فندقلو در 10 کیلومتری شهر نمین و 30 کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته و یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی و بخشی از جنگل های شرق استان اردبیل به شمار می رود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.