مسکو: ناتو به دنبال آزمایش ارتش و ناوگان روسیه است

سفیر روسیه در آمریکا درباره مشارکت استراتژیک آمریکا و اوکراین گفت: واشنگتن به دنبال محک ناوگان نظامی مسکو است، اما فقط وقتش را تلف می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در پاسخ به سوالی درباره مشارکت استراتژیک واشنگتن و کی‌یف به خبرنگاران گفت: نیرو‌های دریایی و هوایی ناتو به دنبال محک زدن ارتش و ناوگان روسیه هستند، اما این کار آنها تنها  اتلاف وقت و تلاش بیهوده است.

آنتونوف اعلام کرد: بر اساس منشور همکاری استراتژیک بین آمریکا و اوکراین، واشنگتن قصد دارد همکاری با کی‌یف را در زمینه‌هایی مانند امنیت دریای سیاه، دفاع سایبری و اشتراک اطلاعات تقویت کند. همچنین دو کشور برای تعمیق ادغام اوکراین در نهاد‌های یورو-آتلانتیک تلاش خواهند کرد و آمریکا امنیت انرژی اوکراین را تضمین خواهد کرد.

او  تاکید کرد: این  منشور پر از کلمات کلیدی با هدف تشدید تنش‌هاست.

روز گذشته، وزارت دفاع روسیه در واکنش به برگزاری رزمایش نظامی آمریکا در دریای سیاه گفت: آمریکا با طرح ریزی این رزمایش خود را برای تنش و جنگ احتمالی در شرق روسیه و دونباس آماده می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه افزود: با توجه به این هدف آمریکا، مورد انتظار است که علاوه بر نیروی دریایی آمریکا واحد‌هایی از نیرو‌های مسلح بلغارستان، گرجستان، رومانی و اوکراین نیز در ادامه این رزمایش شرکت کنند و به نظر می‌رسد کی‌یف خود را برای جنگ در جنوب شرقی خاکش آماده می‌کند.

ساعاتی پیش نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک فروند هواپیمای جاسوسی E-۸ C متعلق به نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه را رهگیری کرده است. 

طی چند سال گذشته، مسکو مکررا به افزایش تهدیدات آمریکا و متحدان آن‌ها در این منطقه اشاره کرده و هشدار داده است که چنین رفتاری از سوی ناتو در نزدیکی خاک روسیه ممکن است منجر به درگیری‌های مرزی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار