برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی در ادارات کهگیلویه وبویراحمد

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بويراحمد گفت: شورای مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بويراحمد گفت: برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادارات و دستگاه های اجرایی  کهگیلویه و بویراحمد، یک شورای راهبردی مبارزه با فساد با مشارکت و همکاری سازمان بازرسی استان، دادستان مرکز استان، رئیس کل دادگستری استان و سایر نهاد‌های مرتبط تشکیل شده است.

نگین تاجی افزود: این شورا به صورت ماهانه زمینه‌ها و آسیب‌های مفاسد اقتصادی در سطح استان را شناسایی، بررسی و با انجام اقدامات قانونی و قضایی، از بدو تشکیل پرونده تا صدور و اجرای آرای قضایی را پیگیری می‌کند.

او با بیان اینکه در آینده نتیجه اقدامات محرمانه این شورا راجع به همه ادارات رصد و در قالب پرونده قضایی اعلام می‌شود اضافه کرد: در خصوص مبارزه با فساد با مدیرانی که با اقدامات خود اعم فعل یا ترک فعل، حقوق و اموال عمومی را تضییع کنند بدون ملاحظه برخورد قاطع قضایی می‌شود.

نگین تاجی به پرونده فساد اقتصادی در برخی ادارات کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری نهاد‌های نظارتی، امنیتی و سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد، سربازان گمنام امام زمان (عج) و سازمان اطلاعات سپاه تعدادی پرونده اختلاس، دریافت رشوه و تبانی و شبکه‌های فساد شناسایی و در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری استان از شناسایی یک شبکه سازمان یافته در یکی از ادارات کل استان خبر داد و گفت: در این پرونده تعدادی از کارکنان این اداره کل و افراد خارج از مجموعه اقدامات مجرمانه از قبیل اختلاس، اخذ رشوه و فروش اموال بیت‌المال را انجام داده بودند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و اقدام قاطع دادستان مرکز استان، مدیر کل و کارکنان و افراد مرتبط دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

نگین تاجی با بیان اینکه جزئیات این پرونده در زمان مناسب اطلاع رسانی می‌شود افزود: در خصوص موضوع اختلاس در بانک تجارت شعبه گچساران که در سال‌های گذشته رأی آن صادر شده بود نیز در یک سال اخیر اموال متهم شناسایی و به بیت المال برگردانده شد که ارزش ریالی آن بیش از ۴۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

او همچنین از برخورد قاطع قضایی با باند فساد در شبکه توزیع آرد در ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: در این پرونده که عده ایی از افراد سود جو با سوء استفاده از وضعیت مردم، با انجام اقدامات مجرمانه اموال عمومی را به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال تضییع کرده بودند دستگیر و روانه زندان شدند.

رئیس کل دادگستری استان از راه اندازی سامانه سامد در استان هم خبر داد و گفت: این سامانه  به عنوان سامانه ارتباط مردمی با دادستان در دادسرای مرکز استان و برخی از شهرستان‌ها راه اندازی شده است و مردم می‌توانند هرگونه اطلاعاتی را در خصوص فساد در ادارات، تجاوز به اراضی و انفال، جرائمی که مرتبط با نظم عمومی و اسلحه و مهمات را اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
درود