میانگین بارش ۶۱ میلی متری باران در گیلان

بیشترین مقدار بارش با ۲۲۰ میلی متر در استان گیلان در منطقه هراتبر رحیم آباد رودسر ثبت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، وحید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان عصر دیروز (پنجشنبه ۲۰ آبان ماه) در بازدید از رودخانه‌های سیلابی شرق استان از میانگین بارش ۶۱ میلی متری در ۲۴ ساعته گذشته در استان خبر داد.

او اظهار داشت: بیشترین بارش از عصر چهارشنبه ۱۹ آبان تا عصر پنجشنبه ۲۰ آبان ماه مربوط به هراتبر رودسر در شرق استان و رضوانشهر در غرب استان بوده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به میزان بارش‌ها در سطح استان گفت: بیشترین مقدار بارش در این مدت در استان گیلان در منطقه هراتبر رودسر با ۲۲۰ میلی متر، رضوانشهر ۱۴۳ میلی متر، کلچال لنگرود ۱۳۰ میلی متر و شیر آباد تالش با ۱۰۹ میلی متر ثبت شده است.

خرمی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در ارتفاعات استان گیلان نسبت به دشت و کوهپایه ضعیف‌تر بوده و در ارتفاعات ریزش باران همراه برف است، افزود: بارش شدید در کوهپایه و مناطق جنگلی و دشت موجب افزایش جریان رودخانه‌های استان شده است.

طغیان رودخانه های گیلان

او با بیان اینکه با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان، جلسه مدیریت بحران با محوریت سیلاب در شرکت آب منطقه‌ای گیلان برگزار شد، تأکید کرد: مقدمات اولیه مقابله با سیلاب در این جلسه فراهم شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: ضمن هماهنگی با پیمانکاران مستقر در پروژه‌ها و خروج ماشین آلات از بستر رودخانه‌ها اطلاع رسانی و هماهنگی‌های لازم انجام شد.

رودخانه های گیلان

خرمی همچنین عصر دیروز از رودخانه‌های شرق گیلان از جمله رودخانه‌های شلمانرود، البرز، کیارود، شیرارود، پلرود، مرسارود، خشکرود از نزدیک طغیان این رودخانه‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و دستورات لازم برای پیگیری و رفع موانع و مشکلات را صادر کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.