وزیر نیرو با هدف بررسی مشکلات حوزه آب به شهرکرد سفر می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو با هدف بررسی مشکلات حوزه آب در بخش‌های مختلف روز شنبه ۲۲ آبان به این استان سفر می‌کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر نیرو با هدف بررسی مشکلات حوزه آب در بخش‌های مختلف فردا شنبه ۲۲ آبان به این استان سفر می‌کند.

او افزود: به نحوی برنامه‌ریزی شده است تا وزیر نیرو از منابع آب هر چهار حوزه انتخابیه استان بازدید و از نزدیک با مشکلات و چالش‌های این بخش آشنا شود.


بیشتر بخوانید


جعفری، تامین آب شرب را مهمترین مشکل این استان در این حوزه اعلام و اضافه کرد: با وجود اینکه این استان سرچشمه چندین رود کشور به شمار می‌رود، اما مایه تعجب و شگفتی است که در خصوص تامین آب شرب پایدار و مطمئن برای مردم خود با مشکل روبرو است.

او ادامه داد: شهر‌ها و روستا‌های بسیاری در استان با تنش آبی روبرو هستند و تعدادی روستا نیز با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند که اگر چه با بهره‌برداری از طرح آبرسانی بن به بروجن آب شرب نیمی از جمعیت استان تامین می‌شود، اما برای نیاز آبی نیمی دیگری از جمعیت استان باید چاره‌اندیشی شود.

جعفری با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی این استان با تانکر آبرسانی می‌شود، اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات حوزه آب استان نبود آب پایدار و دائمی برای بخش صنعت است که باید در این خصوص نیز تدبیری اندیشید.

او به مشکلات آب بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: ۱۰ دشت اصلی استان ممنوعه و ممنوعه بحرانی شده است و دیگر نمی‌توان از این محل برای آب بخش کشاورزی استان برداشت کرد.

جعفری ابراز امیدواری کرد با سفر وزیر نیرو و آشنایی از نزدیک با مشکلات و چالش‌های حوزه آب شرب، کشاورزی و صنعت استان بتوان با انجام اقدامات لازم بر بخشی از این مشکلات غلبه کرد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: وزیر نیرو ، منابع آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.