شبکه فیبر نوری آذربایجان‌غربی به ۲۵۲۸ کیلومتر رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: هم اینک ۲ هزارو ۵۲۸ کیلومتر فیبر نوری برای تامین نیاز اپراتور‌ها در این استان در دسترس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قاسم جلیلی‌نژاد اظهار داشت: طرح فیبر نوری ۲ با آزمایش و تحویل، آخرین مسیر پروژه در چالدران و بازرگان به پایان رسید.

وی افزود: با اجرای طرح فیبر نوری۲، طول مسیر‌های فیبر نوری آذربایجان غربی به میزان یک هزار و ۵۶ کیلومتر افزوده شد تا کل شبکه فیبر نوری در استان به ۲ هزار ۵۲۸ کیلومتر برسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: با اجرای آخرین مسیر پروژه فیبر نوری ۲ در استان آذربایجان غربی که مربوط به چالداران و بازرگان بود این طرح توسعه‌ای به پایان رسید.

جلیلی‌نژاد اظهار داشت: با اجرای این طرح در روستاها، خدمات ارتباطی و زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات توسعه یافته و میزان دسترسی خانوار‌های روستایی به شبکه مذکور و ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، بانکی و سایر خدمات نوین افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش طرح‌های توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به پروژه (نور۱) برای توسعه شبکه فیبر نوری کشور، پروژه (نور۲) برای تکمیل این شبکه و توسعه لایه دیتا و همچنین پروژه‌های تجمیع ۱ و ۲ تعریف شد که با اجرای آن، ظرفیت زیرساخت شبکه دیتای کشور به میزان ۱۰۰درصد افزایش یافت و هدف‌گذاری این پروژه ملی برای ایجاد و اجرای بیش از ۱۳ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.