نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: کوچک شدن سفره مردم و ویژه خواری برخی افراد ناشی از ضعف نظارت‌ها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در بخش‌هایی از خطبه‌های نماز جمعه رشت با بیان اینکه مجلس دوره گذشته به دلیل نظارت نداشتن بر هزینه کرد ارز ترجیحی به موکلان خود جفا کرده است، گفت: کوچک شدن سفره مردم و ویژه خواری برخی افراد ناشی از ضعف نظارت‌ها به ویژه در نحوه هزینه کرد ارز ترجیحی است.

او بر حضور میدانی مسئولان تأکید کرد و یادآور شد: دولت درصدد برداشتن ارز ترجیحی از کالا به غیر از دارو و آرد و گندم است و این امر ایجاد زیرساخت‌های لازم و توجه به دهک‌های آسیب پذیر را می‌طلبد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه دولت در حذف ارز ترجیحی باید به حقوق بگیران ثابت توجه داشته باشد، افزود: هنوز یارانه‌ها در مسیر درست خود قرار نگرفته است.

فشار‌های اقتصادی و افزایش قیمت کالای ضروری دردآور است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هر جا قوای سه گانه دولت، مجلس و دستگاه قضا با هم بودند جامعه از آسیب‌ها در امان مانده است، اظهار داشت: فشار‌های اقتصادی و افزایش قیمت کالا به ویژه کالای ضروری برای مردم دردآور است.

او به دستور رئیس جمهور مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و ادامه داد: قبول داریم که یک باره همه امور را نمی‌توان درست کرد، اما آنچه مربوط به زندگی عادی مردم است باید مورد توجه و رصد مسئولان باشد.

هنوز برخی مسئولان نالایق پست‌های مدیریتی را به عهده دارند

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه هنوز برخی مسئولان نالایق پست‌های مدیریتی را به عهده دارند، گفت: باید مدیران انقلابی و فهیم که درد مردم را می‌شناسند در تصدی‌ها گمارده شوند.

آیت الله فلاحتی کسری بودجه، نقدینگی افسارگسیخته و ارز ترجیحی (۴ هزار و ۲۰۰ تومانی) را از مشکلات کشور برشمرد و تصریح کرد: به دلیل بی توجهی به توان داخلی کشاورزی، صنعت و دیگر بخش‌های جامعه آسیب دیدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.