بارش برف و کولاک در جاده های کردستان/ مسدود شدن گردنه تته در منطقه اورامان

مسئول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سروآباد گفت: گردنه تته در محور ارتباطی سروآباد به پاوه تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد شبرندی مسئول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سروآباد اظهار داشت: بارش برف و کولاک شدید که از دیشب در منطقه آغاز شده است باعث مسدود شدن گردنه تته محور ارتباطی سروآباد و مریوان در استان کردستان به پاوه در استان کرمانشاه شد.

شبرندی افزود: ارتفاع برف در این گردنه به بیش از ۳۰ سانتی متر می‌رسد و تردد در این مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود است و کسانی که قصد تردد در این مسیر را دارند می‌توانند از مسیر جایگزین سروآباد اورامان تخت تردد کنند.

او یادآور شد: تردد در محور ارتباطی سروآباد به منطقه اورامان تخت نیز به دلیل مه گرفتگی و کولاک شدید فقط با زنحیر چرخ امکان پذیر است و رانندگان حتما وسایل گرمایشی و زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

مسئول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سروآباد اضافه کرد: نیرو‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سروآباد به صورت شبانه روزی در منطقه حضور دارند و کار برفروبی و ایمن سازی مسیر را انجام می‌دهند و به خودرو‌هایی که در مسیر گرفتار شده اند امداد رسانی می‌کنند.

شبرندی افزود: تعداد ۱۲ نفر راهدار با ۶ دستگاه ماشین آلات برفروبی شامل ۲ دستگاه نمک پاش، گریدر، ۲ دستگاه لودر و خاور در منطقه کار بازگشایی مسیر را برعهده دارند.

او با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۰ تن نمک برای بازگشایی مسیر در جاده استفاده شده است یادآور شد: چندین مورد رانش و سقوط بهمن در مسیر اتفاق افتاده است که با حضور به موقع نیرو‌های راهداری مسیر بازگشایی شده است.

منیع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.