برنامه‌های هفته کتاب فارس با گرامیداشت شهید کتابدار و شهدای گلگون کفن آغاز شد

مسئولان کتابخانه‌های عمومی فارس و شهرستان خفر در آغاز برنامه هفته کتاب با حضور بر مزار شهید علی نقی صداقت کتابدار شهید و دیدار با خانواده این شهید، به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در ابتدای برنامه‌های بیست و نهمین دوره هفته کتاب مسئولان با حضور بر مزار شهید علی نقی صداقت کتابدار شهید استان فارس و گلباران قبور این شهید مطهر یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

مدیرکل و مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان فارس همچنین با حضور در منزل خانواده شهید کتابدار با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

روح الله منوچهری در دیدار با خانواده شهید عنوان کرد: هفته کتاب در هر سال با ادای احترام به مقام شامخ شهدا و به صورت متمرکز انجام می‌شود، امسال پیشنهاد شد که به دیدار و زیارت شهدای کتابدار و کتابخوان بریم که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به تصویری نصب شده از شهید در کتابخانه عمومی خاوران تصریح کرد: از برکت وجودی این شهید تصمیم گرفتیم تمام شهدای کتابدار و کتابخوان را در استان را شناسایی کنیم.

او با تصریح اینکه دفاع از کشور و مقام رفیع شهادت برای همگان محقق نمی‌شود، گفت: شهادت مقام بسیار بالایی است همانگونه که بحث کتاب و کتابخوانی نیز بسیار گرانقدر است. شهید علی نقی صداقت هر دو مسیر راه پیمودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی دفاع از ارزش‌های شهدا را وظیفه کتابخانه‌ها دانست و بیان کرد: امیدوارم بتوانیم ادامه دهنده راه شهیدان باشیم.

بانو سمرقند رضایی، مادر شهید علی نقی صداقت نیز در این دیدار با بیان اینکه وصیت پسرم بود که مادز همیشه حواست به کتابخانه باشد، عنوان کرد: تنها خواست ما و شهید این است که چراغ کتابخانه همیشه روشن باشد و کتابخانه رونق داشته باشد.

برنامه‌های هفته کتاب فارس با گرامیداشت شهید کتابدار و شهدای گلگون کفن آغاز شد

صدرالله خشنود، از بستگان شهید علی نقی صداقت نیز عنوان کرد: سپاسگزاریم که ارزش‌ها را مغتنم می‌شمارید، شهدا و خانواده آنان ارزش‌های ایران اسلامی هستند.

او با اشاره به سابقه کتابخانه شهر خاوران گفت: کتاب‌های برای ایجاد کتابخانه جمع آوری شد و امام جمعه قدیم شهر منزل خود را برای کتابخانه درنظر گرفتند. شهید صداقت هم از زمان تحصیلات ابتدایی در کنار ما بود و در کتابخانه کار می‌کرد. کتابخانه بعد‌ها به جایی دیگر در حسینیه منتقل شد و بعد‌ها در جوار مسجد جامع زمینی برای کتابخانه در نظر گرفتند و کتابخانه ساخته شد.

حجت الاسلام سیدعلی صحراییان، امام جمعه شهرستان خاوران نیز با یاد شهید کتابدار گفت: مادر شهید نیز همواره برای تقویت و بهبود کتابخانه کمک می‌کند و این نشان دهنده توجه خانواده صداقت به کتاب و کتابخانه است.

فرهاد جهانخواه، فرماندار شهرستان خفر نیز در این دیدار عنوان کرد: اگر تاملی بر تاریخ انقلاب داشته باشیم می‌بینیم که همه چیز با کتاب شروع شد و این کتاب است که به ما روشنگری می‌دهد.

او با بیان اینکه کتاب نقش تاثیرگذاری دارد، گفت: هر یک از شهدا خود مکتبی بودند. لیاقت می‌خواهد که به بازماندگان شهدا خدمت کنیم خانواده شهدا هیچ انتظاری از کسی نداشتند و ندارند.

در انتهای این نشست با اهدای لوح سپاس و هدیه یادبود از خانواده شهید علی نقی صداقت قدردانی شد.

شهید علی نقی صداقت در تیرماه ۱۳۴۳ درخاوران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد سپس برای ادامه تحصیل به شیراز رفت در دوران تحصیلش روز‌ها کار می‌کرد و شب‌ها درس می‌خواند. وی به مطالعه علاقه‌ی فراوانی داشت و در سال ۱۳۶۰ مسئول کتابخانه خاوران بود.

شهید صداقت از طریق بسیج شیراز برای رفتن به جبهه داوطلب شد. در عملیات بیت المقدس شرکت کرد و سرانجام در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۱ در منطقه دارالخوین اهواز بر اثر اصابت ترکش، سبک بال به سوی آسمان‌ها پرکشید و به وصال دوست نایل آمد. پیکر پاک و مطهرش با حضور گسترده مردم در زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار