تجدید پیمان کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با آرمان‌های امام خمینی (ره)

کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید پیمان کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تجدید بیعت کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور با آرمان های امام خمینی (ره)، صبح امروز در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور علی رمضانی دبیر هفته کتاب و علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

در این مراسم، علیرضا رمضانی دبیر هفته کتاب بیان کرد: امام خمینی (ره) برای نسل ما سبک جدیدی از زندگی و اندیشیدن را ایجاد کرد.  بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» برنامه‌های مختلفی را به خود خواهد دید. تاکنون هزار و ۳۰۰ برنامه به دست ما رسیده است. یکی از آنها مربوط به تقریظ رهبری بر یکی از کتاب‌های دفاع مقدس است. امیدواریم این دوره از هفته کتاب، با کناره گرفتن از کار‌های کلیشه‌ای غیر موثر برگزار شود.

وی ادامه داد: صنعت نشر را باید از حیث تعدد افرادی که درگیر آن هستند، بزرگترین صنعت کشور دانست. امیدوارم بتوانیم جای خود را میان مردم پیدا کنیم.

در ادامه، علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۵ خرداد ۷۸ نیاز‌های فرهنگی نسل جوان و نوجوان را در پنج سر فصل بیان کردند، اظهار کرد: هر جامعه‌ای در زندگی اش به الگو نیاز دارد و بدون الگو به جایی نمی‌رسد. این الگوپذیری در بیان پیشوایان ما هم پذیرفته شده است. رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت ۷۷ تاکید می‌کنند امام خمینی (ره) برای ما یک الگوست.

وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند، امام خمینی (ره) به سه چیز باور داشتند: باور به خدا، باور به مردم و باور به نفس. از خصوصیات برجسته امام خمینی می‌توان به تقوا، اخلاص، زهد و بی اعتنایی به دنیا، صبر و بردباری، علم و حکمت، تواضع، دشمن شناسی و مردم باوری ایشان اشاره کرد.

مختارپور اظهار کرد: هم اکنون که در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم، نیاز است درباره امام خمینی بیشتر بدانیم. بدین منظور خواندن مجموعه شش جلدی «رهرو و رهبر» را به همه توصیه می‌کنم. این کتاب در دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری تدوین شده است و از دریچه نگاه مقام معظم رهبری به شخصیت امام خمینی (ره) می‌پردازد.

در پایان، حاضران این مراسم پس از تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل (ره) بر سر مزار شهدای مدافع حرم در قطعه ۵۶ حاضر شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار