مهریاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دو محور مسدود شده در شمال کشور طی امروز بازگشایی می‌شوند

یک مقام مسئول گفت: روز گذشته ما شاهد بارش، کولاک و سرمای بی‌سابقه تا منفی ۱۱ درجه در محور هراز محدوده امامزاده هاشم و پلور بودیم.

فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در چند روز گذشته در ۱۱۹ استان شاهد بارش باران و برف بوده‌ایم و بیشترین بارش باران در استان‌های گیلان و مازندران بوده‌ است.

او با بیان اینکه بیشترین میزان بارش برف هم برای استان‌های کردستان، زنجان، مازندران و همدان بوده‌ است، افزود: در مجموع در ۱۹۴ محور شریانی و ۶۸ محور غیر شریانی ما شاهد بارش باران و برف بوده‌ایم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: در حال حاضر دو محور شریانی آزادراه تهران-شمال و کرج-چالوس به دلیل سیلابی بودن و ریزش کوه مسدود شده‌ است و راه‌های غیر شریانی هم در استان‌های البرز، کردستان، مازندران و برخی از محور‌ها مسدود است.

مهریاری توضیح داد: از یک هزار محور روستایی تنها ۱۹۷ محور مسدود شده بودند که تمامی آن‌ها بازگشایی‌شده است. در حال‌ حاضر تنها ۹ محور روستایی مسدود شده داریم که این محور‌ها هم در ساعات آینده بازگشایی خواهند شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: یک هزار و ۴۲۱ نیروی راهدار با ۸۳۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری سنگین و نیمه‌سنگین در ۲۸۰ راهدارخانه در چند روز گذشته اقدام به بازگشایی محور‌ها کرده‌اند که در مجموع بیش‌از یک هزار کیلومتر باند با همکاری نیرو‌های راهداری برف‌روبی شده که در نوع خود در این موقع از سال یک رکورد به شمار می‌رود.

مهریاری با بیان اینکه ما با همکاری سازمان هواشناسی و از طریق سامانه‌ای که ایجاد شده توانستیم با هشدار‌های هواشناسی صادر شده موقعیت و زمان بارش باران و برف را پیش‌بینی کنیم، گفت: از طریق همین هشدار‌ها نیرو‌های راهداری به موقع در محور‌ها حضور پیدا کرده‌اند و این اقدام مانع از مسدود شدن بسیاری از محور‌ها شده است.

او ادامه داد: با اجرای این اقدامات نیرو‌ها به‌موقع در محل حضور پیدا کردند و ما توانستیم با حضور به‌موقع آن‌ها حجم بارش‌ها را مدیریت کنیم و کمترین محور مسدود شده را داشته باشیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توضیح داد: با توجه به آنکه این بارش باران و برف در آخر هفته بوده‌ است؛ برخی از محور‌های پرتردد از جمله محور شمالی مانند هراز و فیروزکوه و شاهد ترافیک سنگین بودیم و با توجه به آنکه محور چالوس و آزادراه تهران - شمال و هم مسدود شده بود که وضعیت وخیم‌تر شده بود که البته با کمک نیرو‌های راهداری توانستیم این ترافیک را کنترل و مدیریت کنیم.

مهریاری اظهار کرد: روز گذشته هم ما شاهد بارش و کولاک و سرمای بی‌سابقه منفی ۱۱ درجه در محور هراز محدوده امامزاده هاشم و پلور بودیم که با تلاش نیرو‌های راهداری توانستیم ترافیک را کنترل کنیم و مانع از مسدود شدن محور‌ها شویم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: نیرو‌های راهداری قول داده اند تا پایان امروز محور‌های مسدود شده آزاد راه تهران - شمال و محور کرج - چالوس را بازگشایی کنند.

مهریاری در پایان تاکید کرد: در حال حاضر سامانه بارشی از اواخر امشب از سمت شرق کشور خارج خواهد شد و در حال‌ حاضر در خراسان شمالی و خراسان‌رضوی شاهد بارش باران و برف هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار