دامداران استان سمنان پروانه استفاده از مراتع را تمدید کنند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: دامداران استان تنها تا نهم آذر برای تمدید پروانه چرای دام فرصت دارند و در صورت عدم تمدید چرای دام غیر مجاز و پروانه چرا ابطال می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تمامی صاحبان پروانه چرای دام در مراتع استان سمنان تا نهم آذر ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های تابعه نسبت به تمدید پروانه چرای دام و تهیه طرح‌های مرتعداری خود اقدام و در صورت مراجعه نکردن در موعد مقرر پروانه چرای آن‌ها ابطال می‌شود.

او بیان کرد: مجریان طرح‌های مرتعداری علاوه بر معافیت ۳٠ ساله از هرگونه پرداخت عوارض سالیانه تمدید پروانه چرا، در صورت هرگونه احیا و توسعه و بهره برداری در مراتع، اولویت بهره برداری نیز با آن‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تاکید بر اینکه فصل قشلاق در استان سمنان آغاز شده است، افزود: به منظور ساماندهی و حمایت و جلوگیری از آسیب به مراتع استان سمنان شناسایی دام‌های سنگین در منطقه آغاز شده که برای تسریع همکاری دامداران منطقه ضروری است.

یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۳۸۱ راس دام سبک، ۸۵ هزار و ۴۰۰ راس دام سنگین، ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر شتر، هفت هزار و ۸۹ راس دام تک‌سمی وجود دارد.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

انتهای پیام/ ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.