۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه واحد‌های بومگردی اردبیل اختصاص یافت

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه واحد‌های بوم‌گردی استان اردبیل اختصاص یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور به استان 70 میلیارد ریال اعتبار به مجموعه‌های روستایی استان در راستای توسعه و ایجاد واحدهای بوم‌گردی اختصاص یافت.

او افزود: این اعتبارات به صورت ارائه تسهیلات کم‌بهره برای متقاضیان ایجاد واحدهای بوم‌گردی تعلق گرفته است تا در راستای توسعه واحدهای خود از آن استفاده کنند.

فلاحی تصریح کرد: متقاضیان ایجاد واحدهای بوم‌گردی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از این تسهیلات به معاونت سرمایه‌گذاری این اداره‌کل مراجعه کرده و با استفاده از این تسهیلات زمینه برای توسعه این گونه اقامتگاه‌ها را در سطح استان فراهم کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را از مهمترین برنامه‌ها در سطح استان بیان کرد و گفت: «این اقامتگاه‌ها به‌ویژه در مناطق روستایی زمینه‌ساز توسعه اشتغال و درآمدزایی برای روستاییان شده و مهاجرت معکوس در این مناطق را با استفاده از صنعت گردشگری به دنبال خواهد داشت.

فلاحی بیان کرد: در سال‌های اخیر در این حوزه اقدامات گسترده‌ای انجام شده و شاهد توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح استان بوده‌ایم و در حال حاضر نیز چندین طرح در این حوزه آماده افتتاح یا در حال تکمیل مراحل نهایی هستند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.