جزئیات بیشتر از حمله سایبری به پلیس فدرال آمریکا (FBI)

هکرها روز شنبه سیستم ایمیل خارجی پلیس فدرال آمریکا را مورد حمله سایبری قرار دادند که این حمله تایید شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز؛ براساس گزارش سازمان Spamhaus که هرزنامه ها و تهدیدات سایبری را ردیابی می کند، هکرها ده ها هزار ایمیل از یک حساب ایمیل FBI ارسال کردند و در مورد یک حمله سایبری احتمالی هشدار دادند. اف‌بی‌آی گفت که به همراه آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت، از حادثه صبح امروز مربوط به ایمیل‌های جعلی از یک حساب ایمیل به نام @ic.fbi.gov آگاه هستند. اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای گفت: "این وضعیت ادامه دارد و ما در حال حاضر نمی‌توانیم اطلاعات بیشتری ارائه کنیم."

به گفته آستین برگلاس، رئیس خدمات حرفه ای در شرکت امنیت سایبری اف‌بی‌آی، BlueVoyant دارای چندین سیستم ایمیل است و سیستمی که به نظر می رسد در روز شنبه هک شده است، یک سیستم عمومی است که ماموران و کارمندان می توانند از آن برای فرستادن ایمیل به مردم استفاده کنند. او گفت که یک سیستم ایمیل جداگانه برای انتقال اطلاعات طبقه بندی شده وجود دارد.

برگلاس، که همچنین دستیار سابق مامور ویژه مسئول شعبه سایبری دفتر اف‌بی‌آی در نیویورک است، گفت: «این سیستم طبقه‌بندی‌شده‌ای نیست که به خطر افتاده است. این یک حساب خارجی است که برای به اشتراک گذاری و برقراری ارتباط اطلاعات طبقه بندی نشده استفاده می شود."

ایمیل هشدار

به گزارش اسپامهاوس، حملات نیمه شب شنبه در نیویورک و حمله بعدی از ساعت 2 بامداد آغاز شد. این سازمان غیرانتفاعی اعلام کرد که تخمین می زند پیام های هرزنامه در نهایت به حداقل 100 هزار صندوق پستی رسیده است.

ایمیل‌ها با این موضوع ارسال شدند: «فوری: عامل تهدید در سیستم‌ها». این پیام توسط وزارت امنیت داخلی ایالات متحده امضا شد و به گیرندگان هشدار داد که به نظر می رسد عامل تهدید، وینی ترویا، متخصص امنیت سایبری است که سال گذشته تحقیقاتی را درباره گروه هک The Dark Overlord انجام داد.

به گفته Spamhaus هیچ بدافزاری به ایمیل‌ها متصل نشده بود. این گروه حدس می‌زد که هکرها می‌خواستند ترویا را متهم کنند و به همین دلیل این حمله را ترتیب دادند. ترویا هنوز نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداد. FBI از مردم خواست تا محتاط باشند و هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار