لیز تراس: اتحادیه اروپا باید روسیه را بابت حمایت از بلاروس تحت فشار قرار دهد

وزیر امور خارجه انگلیس، از اتحادیه اروپا خواست با مسدود کردن پروژه نورد استریم ۲ کرملین را بابت حمایت از بلاروس تحت فشار قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس، از اتحادیه اروپا خواست پروژه نورد استریم۲ را مسدود کند و کرملین را بابت تاثیر گذاری‌اش بر بلاروس در موضوع بحران مهاجران، تحت فشار قرار دهد.

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نقش مهم و تاثیرگذاری درباره بحران مهاجران و موضع بلاروس دارد که موجب بی‌ثبات کردن منطقه شده است. روسیه مسئولیت روشنی دارد و باید مقامات بلاروس را برای پایان دادن به موضوع بحران مهاجران و ورود به گفتگو تحت فشار قرار دهد.

وی هشدار داد: انگلیس آماده است تا در پاسخ به «اقدامات بدخواهانه، در هر کجای جهان به شدت، قاطعانه و بی امان» عمل کند. ما در کنار متحدان خود در منطقه خواهیم ایستاد. ما نه تنها در کنار لهستان که بار این بحران شرم‌آور مهاجران را متحمل می‌شود، بلکه  درکنار دوستانمان در بالتیک و اوکراین  هم هستیم.

تراس درباره نورد استریم ۲ گفت: تحریم و مسدود کردن پروژه نورد استریم به ما یادآوری می‌کند تا از وابستگی استراتژیک به شرکای غیرقابل اعتماد خودداری کنیم. کشور ما «باید سرمایه گذاری و روابط تجاری خود را با کشور‌هایی که از قوانین پیروی می‌کنند و به اقتصاد‌های بازار آزاد اجازه رشد می‌دهند، تعمیق بخشد. ما هرگز به کسانی مانند روسیه که می‌خواهند آزادی و دموکراسی را تضعیف کنند، کمک نمی‌کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار