آخرین جزئیات از زمین لرزه ۶.۴ ریشتری در بندر لافت/ احتمال وقوع سونامی در کار نیست

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به تشریح آخرین وضعیت استان هرمزگان پس از وقوع زمین لرزه در بندر لافت پرداخت.

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پس از وقوع زمین لرزه در استان هرمزگان شاهد ترک خوردن دیوارهای ساختمان ها از هستیم.

وی افزود: در حال حاضر شبکه آب و فاضلاب و سیستم گاز در سراسر استان هرمزگان برقرار است.

بختیاری تصریح کرد: برخی از نقاط در استان هرمزگان با قطعی برق مواجه است که این اقدام هم بنابر احتیاط و بررسی مسائل ایمنی است و پس از بررسی کامل موضوع این قطعی نیز رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدیر سازمان مدیریت بحران استان هرمزگان در حال حاضر در منطقه حضور دارد و موارد را به صورت حضوری ارزیابی می‌کند، گفت: تنها یک مورد تلفات جانی داشتیم که آن هم به دور از مرکز و کانون اصلی زمین‌لرزه و در شهر بندرعباس به ثبت رسیده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بر اثر رعب و وحشت و استرس هموطنان در استان هرمزگان به گفته دانشگاه علوم پزشکی بیست و هفت نفر از هموطنان مصدوم شدند که پس از بررسی سلامت جسمانیشان، این افراد از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در واکنش به شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر احتمال وقوع سونامی در جنوب کشور، گفت: این‌ها شایعات بی اساس مطرحی در فضای مجازی است چرا که زمین لرزه در خشکی اتفاق افتاده و اگر قرار بر وقوع سونامی باشد، باید در درون دریا و آب زمین لرزه ای رخ بدهد تا این حادثه شکل بگیرد، لذا هموطنان به شایعات فضای مجازی در این رابطه توجهی نکنند.

به گفته بختیاری در استان‌های فارس کرمان بوشهر و شهرستان اندیمشک استان خوزستان و زمین لرزه هایی به وقوع پیوست که این حادثه هیچگونه خساراتی بر جای نگذاشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار