محمود رشيدي:

فيلمي از مصرف مواد مخدر توسط جيرو نديده ام / جيرو از طريق كميته ملي المپيك به فدراسيون معرفي شد

نائب رئيس فدراسيون جودو گفت: فيلمي در مورد مصرف مواد مخدر توسط جيرو، سرمربي ايتاليايي تيم ملي جودو مشاهده نكرده ام، جيرو به خاطر مسائل فني استعفا داده است.

محمود رشيدي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: جيرو لامو، سرمربي سابق ايتاليايي تيم ملي جودو، از سرمربيگري تيم ملي استعفا داده و اخراجي در كار نبوده است.

وي تصريح كرد: متن استعفاي جيرو لامو را ترجمه كرده و در سايت رسمي فدراسيون جودو قرار داده ايم تا به برخي حرف و حديث هاي پيش آمده پايان دهيم.

* فيلمي از مصرف مواد مخدر توسط جيرو نديده ام

رشيدي در مورد مطالب عنوان شده در يكي از سايت هاي خبري در خصوص مشاهده فيلمي مبني بر مصرف مواد مخدر توسط جيرو لامو اظهار بي اطلاعي كرد.

روز گذشته 27 دي، خبرنگار يكي از سايت هاي خبري با من تماس گرفت و در خصوص فيلم مصرف مواد مخدر توسط سرمربي ايتاليايي تيم ملي جودو از من سئوال كرد كه در پاسخ گفتم در اين رابطه چيزي نمي دانم ولي مطلبي از قول من در آن خبرگزاري درج شده است كه صحت ندارد.

وي در مورد اين فيلم گفت: من هيچ فيلمي در مورد جيرو مشاهده نكرده ام و رفتن جيرو هيچ ربطي به اين مسائل ندارد.

*جيرو ماهيانه كمتر از شش هزار دلار مي گرفت و نه بيشتر!

نائب رئيس فدراسيون جودو در مورد حقوق جيرو لامو خاطر نشان كرد: يكي از روزنامه ها در خبري آورده بود كه سرمربي ايتاليايي تيم ملي جودو، ماهيانه دوازده هزار دلار حقوق مي گرفته است كه صحت ندارد،‌ حقوق ماهيانه جيرو كمتر از شش هزار دلار بود!

وي تصريح كرد: من نمي دانم برخي دوستان اين اعداد و ارقام را از كجا مي آورند، اي كاش پيش از بيان كردن اين مطالب، در مورد آنها اطلاعات لازم را بدست آورده و سپس آن را منتشر كنند!

رشيدي افزود: اين روزنامه در مطلب خود آورده كه فدراسيون جودو مبلغ يكصد و هفتاد ميليون تومان به جيرو دستمزد داده است كه كذب محض است، اين مربي ايتاليايي به مدت هشت ماه در ايران بود كه 2 ماه از آن را مرخصي گرفته و شش ماه به وي حق الزحمه پرداخت كرد.

*جيرو از سوي كميته ملي المپيك به فدراسيون معرفي شده بود

رشيدي در مورد نحوه انتخاب جيرو براي هدايت تيم ملي جودو گفت: جيرو از سوي كميته ملي المپيك به فدراسيون جودو معرفي شده بود.

وي ادامه داد: اين سرمربي ايتاليايي عناوين دوم و سوم المپيك شش دوره قهرماني اروپا را در كارنامه خود دارد و فرد كوچكي نيست ولي در بحث مربيگري در ايران موفق نبود.

*جيرو هيچكدام از كارهاي يك مربي حرفه اي را انجام نمي داد

وي در مورد عملكرد جيرو لامو در تيم ملي جودو تصريح كرد: طي 2 ماه اخير چندين بار با جيرو جلسه داشتم و بارها از وي برنامه اي جداگانه براي 4 ملي پوش جودو خواستم ولي وي هيچ برنامه هاي به ما ارائه نداد.

رشيدي گفت: ما نتيجه گرا هستيم و بطور قطع وقتي در مسابقات مختلف به نتيجه مطلوبي دست نمي يابيم اين حق فدراسيون است كه سرمربي را مورد مواخذه قرار دهد جيرو هيچكدام از كارهاي يك مربي حرفه اي را انجام نداد و نتوانست برنامه اي مناسب براي ملي پوشان ارائه دهد.

وي افزود: فدراسيون جودو از عملكرد جيرو رضايت نداشت و اين مسئله را بارها به وي اعلام كرده بوديم ولي به هيچ عنوان بحث اخراج جيرو مطرح نبود و وي از سمت خود استعفا داد.

*جلوي مصاحبه با جيرو را نگرفتيم

رشيدي در خصوص برخي شايعات مبني بر مخالفت فدراسيون با مصاحبه جيرو با مطبوعات خاطرنشان كرد: چنين مسئله اي صحت ندارد اگر اينطور بود چطور خبرنگاران با جيرو مصاحبه كرده اند به هيچ عنوان جلوي مصاحبه با جيرو را نگرفته بوديم.

*از زحمات جيرو تقدير كرديم

نايب رئيس فدراسيون جودو گفت: اگر ما جيرو را از تيم ملي اخراج كرده بوديم كه وي به فدراسيون نمي آمد و از سوي مسئولان جودو مورد تقدير و تشكر قرار نمي گرفت .

وي ادامه داد: پس از فسخ قرارداد جيرو لامو، وي را به فدراسيون جودو دعوت كرده و در حضور مسئولان فدراسيون با تقديم هديه اي نفيس از سوي فدراسيون از وي تقدير كرديم به عبارتي به خوبي وي را بدرقه كرديم.

*شرايط جودو نسبت به گذشته تغيير كرده است

رشيدي در بخش ديگري از صحبت هاي خود در مورد شرايط كسب سهميه المپيك اظهار داشت: شرايط جودوي دنيا نسبت به قبل تغيير كرده است سال هاي گذشته با حضور در 2 يا 3 مسابقه جواز حضور در المپیک را به دست می آوردیم ولی طبق قوانین و شرایط جدید، به جای 3 مسابقه باید در هفتاد و سه مسابقه حضور یابیم و برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنیم، در صورت عدم حضور در هر یک از این مسابقات نیز امتیازی منفی برای جودوی ایران ثبت خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون افزود: صبح امروز 28 دی به همراه امینی، رئیس فدراسیون جودو با مسئولان وزارت ورزش و جوانان دیدار کرده و طی آن در خصوص تغییرات موجود آمده در قوانین و نحوه کسب سهمیه المپیک با مسئولان صحبت کردیم و جالب این جاست که آنها نیز از این تغییرات مطلع نبودند.


وی گفت: برنامه های فدراسیون جودو را به مسئولان وزارت ورزش ارائه کردم و آنها را از وضعیت فدراسیون جودو مطلع کردیم.

*برای حضور در مسابقات به دوازده میلیارد تومان بودجه نیاز داریم

رشیدی در مورد بودجه فدراسیون جودو خاطر نشان کرد: فدراسیون جودو برای حضور در مسابقات مختلف و کسب سهمیه المپیک به دوازده میلیارد تومان بودجه نیاز دارد در حالی که بودجه این فدراسیون فقط یک میلیارد و سیصد هزار تومان است.

وی ادامه داد: با این شرایط حتی نمی توانیم حقوق کارمندان فدراسیون را بدهیم، چه برسد به اعزام تیم ملی به مسابقات برون مرزی!

نایب رئیس فدراسیون جودو عنوان داشت: فدراسیون جودو در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد، با این شرایط نباید از فدراسیون جودو توقع زیادی داشت.

*به موفقیت در المپیک 2012 خوش بین نیستم

رشیدی با بیان این مطلب که با شرایط موجود به موفقیت در المپیک لندن خوش بین نیست و گفت: تاکنون حضور رودکی در المپیک 2012 قطعی شد ه است و تلاش می کنیم با حضور در مسابقات مختلف یک یا دو سهمیه دیگر نیز به دست آوریم.

وی ادامه داد: تا زمان برگزاری المپیک، حدود 30 مسابقه کسب سهمیه جودو برگزار می شود که با توجه به شرایط موجود بعید می دانم بتوانیم در بيش از پنج مسابقه شرکت کنیم، از همین رو کسب سهمیه المپیک برایمان دشوار می شود.

رشیدی افزود: هر اعزام تیم ملی به مسابقات برون مرزی 80 تا 90 میلیون تومان هزینه دارد چرا که در این مسابقات، هتل و تمامی شرایط اسکان ملی پوشان مشخص است و باید طبق برنامه حرکت کنیم.

وی افزود: روی نتایج المپیک 2012 لندن حسابی باز نمی کنم، چرا که شرایط مطلوبی نداریم و برای موفقیت باید از وضعیت بهتری برخوردار باشیم.

*برای المپیک 2016 برنامه ریزی کرده ایم

رشیدی اظهار داشت: فدراسیون جودو از هم اکنون برای حضوری موفق در المپیک 2016 برنامه ریزی کرده است، برنامه ای مدون برای موفقیت فدراسیون جودو و ملی پوشان این رشته در میادین بین المللی و المپیک داریم که اجرا و به بار نشستن این طرح 4، 5 سال وقت می برد با اجرای این برنامه می توانیم بر روی موفقیت تیم ملی جودو در المپیک 2016 حساب کنیم./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار