شهیدی که با لباس خلبانی به خواستگاری رفت+ فیلم

سرلشکر خلبان شهید نعمت الله اکبری، شهیدی که با لباس خلبانی به خواستگاری رفت

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  در ۸ سال دفاع مقدس ۲۸۰ خلبان کشور در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند؛ امیرسرلشکر خلبان شهید اکبری با بیش از ۵۰ پرواز موفق یکی از افتخارات این عرصه به شمار می‌آید.

شهیدجاویدالاثر نعمت الله اکبری از شهدای شاخص ارتش جمهوری اسلامی است که در چهارم آبان ماه ۱۳۳۰در شهر سامان استان چهارمحال وبختیاری به دنیا آمد.

او پس از اتمام تحصیلات خود در رشته علوم تجربی در شهرستان سامان در رشته‌های پزشکی و خلبانی پذیرفته شد، ولی به دلیل علاقه فراوان، رشته خلبانی را برگزید.


بیشتر بخوانید


در نخستین ماموریت او که ۲۵ روز به طول انجامید، موفق به شناسایی مواضع دشمن شد و در ماموریت بعدی در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۵۹ درعملیات آزادسازی سوسنگرد با سمت خلبان در منطقه فکه با خلبان شهید 'کیان‌آرا' برای شناسایی مجدد به صحنه جنگ رفته بود که مورد اصابت آتش دشمن قرار گرفت و هواپیمای او سقوط کرد.

سرلشکر خلبان شهید نعمت الله اکبری سامانی از آن دست انسان‌های آسمانی بود که راه را با تمام وجود درک نموده بود و آسمان را به زیر سلطه خود برده گاه عرشی بود و در عرش بوی خاک می‌داد و گاه نیز خاکی آسمانی.

نسرین سامانی (همسر شهید) نحوه ازدواج خود را با شهید اکبری این‌گونه توصیف کرد: در سال ۵۲ ایشان با یونیفرم نظامی به خواستگاری آمدند و با این کار خود تعهد به کشور را متوجه من نمودند هر چند وصیت‌نامه‌ای در طول زندگی خود برجای نگذاشت ولی پس از انقلاب اسلامی خود را پیرو رهبری حضرت امام خمینی (ره) می‌دانست.

این عقاب تیز پرواز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچون هم مسلکان با نام و نشان شهیدش، دوره‌های زیادی را حتی در خاک اجنبی (امریکا) دیده بود و F-۴۳، چون اسبی رام در دستان آن بود و آسمان را مبهوت خود می‌کرد.

ایشان عشق به وطن در وجودش همچون خورشیدی می‌درخشید و پرواز‌های بی نهایتش حکایت از جرات و جسارت و شایستگی می‌کرد. ماه‌های آغازین جنگ (۲۳ آبان ۱۳۵۹) در عملیات سوسنگرد به همراه کمک خلبانش شهید کیان آرا، عاشقانه و بی نشان بدون هیچ تعلق به این دنیا به فیض عظیم شهادت نایل گشتند و جسم پاکش هیچ گاه خود را به خاک آلوده زمین نشناساند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار