نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

۴ اولویت برای طرح در سفر آیت الله رئیسی به زنجان داریم

طاهری گفت: ۴ اولویت اصلی برای طرح در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان زنجان در نظر گرفته شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، انتظار معجزه یا پول‌پاشی آن‌چنانی در سفر هیئت دولت به استان زنجان نداریم، گفت: در این سفر برخی از خواسته‌ها که منطقی هم به نظر می‌رسد، درخواست های غیرمالی است.

استان زنجان عقب‌ماندگی جدی در زمینه تخصیص آب دارد

او با یادآوری اینکه استان زنجان عقب‌ماندگی جدی در زمینه تخصیص آب دارد که این موضوع مربوط به مباحث مجوز بوده و موارد مالی در آن مطرح نیست، افزود: امیدواریم زنجان نسبت به استان‌های همجوار خود که قادرند از آب پایدار استفاده کنند، بتواند به میانگین این تخصیص برسد، در حالی که امروز از این میانگین عقب‌تر هستیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی دومین درخواست استان زنجان در سفر رئیس‌جمهور را مربوط به پروژه‌های نیمه‌کاره و در حال اتمام دانست و ادامه داد: نمونه بارز آن دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین است.

طاهری گفت: سد مراش و بلوبین را نیز می‌توان در زمره این درخواست‌ها قرار داد و در کل پروژه‌هایی که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، جزو اولویت این سفر برای تکمیل شدن قرار خواهند گرفت.

محرومیت‌زدایی معمولاً نیاز به بودجه‌های کلان ندارد

طاهری با بیان اینکه بحث محرومیت‌زدایی نیز یکی دیگر از اولویت‌های استان زنجان در  سفر آیت الله رئیسی به این استان خواهد بود، ادامه داد: محرومیت‌زدایی معمولاً نیاز به بودجه‌های کلان ندارد و می‌توان با اعتبارات کم نسبت به حل مشکلات راه و آب روستا‌ها و مناطق محروم اقدام کرد.

او بااشاره به اینکه در خصوص راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در زنجان، مجوز‌های لازم از سوی دولت اعطا شده و تحقق آن به همت استانی نیاز دارد، افزود: این بدان معنی است که امروز برای راه‌اندازی این منطقه معطل دولت نیستیم و اگر این موضوع مطرح می‌شود، بهانه‌ای بیش نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه امروز توپ منطقه ویژه اقتصادی در زمین ما است و دولت از این به بعد قرار نیست برای منطقه ویژه اقتصادی زنجان کاری انجام دهد، افزود: این اقدام جزو فلسفه وجود دولت هم نیست، بلکه باید از ظرفیت بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف استان زنجان در زمینه راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی استفاده کرد.

طاهری در خصوص درخواست چهارم استان زنجان در سفر آینده رئیس‌جمهور به زنجان، گفت: انتظار داریم در خصوص تسهیلات اعطایی در زمینه‌های مختلف، حداقل میانگین کشوری برای استان زنجان در نظر گرفته شود.

 

منبع مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
پیگیر سد مشپا رو هم انجام بدید تا از استان های دیگه آب نخریم.لطفا>خواهشاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
مجریان و دست اندرکاران محترم < لطفا به فکر کارگران قراردادی هم باشید و در تبدیل وضعیتمان به استخدام رسمی از رییس جمهور محترم تقاضا کنید ؟؟ ما قرارداد قانون موقت کارها امنیت شغلی نداریم .....حقوق مان پائینترین حقوق قانون کار هست..... لطفا خدا رو هم در نظر داشته باشید؟؟؟.....