ساخت پردازنده کوانتومی ۱۲۷ کیوبیتی Eagle توسط IBM‌

شرکت IBM می‌گوید که تراشه کوانتومی جدیدش را نمی‌ توان با ابررایانه‌ های کلاسیک شبیه سازی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، شرکت IBM ادعا می‌کند که گام بزرگی در حوزه محاسبات کوانتومی عملی برداشته است. روز دوشنبه، این شرکت از Eagle که یک پردازنده کوانتومی ۱۲۷ کیوبیتی است، رونمایی کرد. آی بی ام ادعا می‌کند که این اولین پردازنده‌ای است که یک ابرکامپیوتر کلاسیک نمی‌تواند آن را شبیه سازی کند. IBM این پیشرفت را به طراحی جدیدی نسبت می‌دهد که اجزای کنترلی پردازنده را در چندین سطح فیزیکی قرار می‌دهد در حالی که کیوبیت‌ها روی یک لایه قرار دارند. این طرحی است که این شرکت می‌گوید امکان افزایش سرعت قابل توجهی در قدرت محاسباتی را فراهم می‌کند.

یکی از جنبه‌های Eagle که این شرکت در حال حاضر درباره آن صحبت نمی‌کند، حجم کوانتومی است. این معیار که توسط IBM ابداع شده است، تلاش می‌کند تا عملکرد یک کامپیوتر کوانتومی را با نگاهی کلی به بخش‌های مختلف آن اندازه گیری کند. این حجم کوانتومی نه تنها کیوبیت‌ها را در نظر می‌گیرد، بلکه نحوه تعامل آنها با یکدیگر را نیز در نظر می‌گیرد. هرچه حجم کوانتومی بیشتر باشد، کامپیوتر کوانتومی توانایی بیشتری در مقابله با مشکلات دارد.

پردازنده کوانتومی ۱۲۷ کیوبیتی Eagle

جری چاو مدیر واحد توسعه سیستم سخت‌افزار کوانتومی آی‌بی‌ام، گفت: "اولین پردازنده ۱۲۷ کیوبیت ایگل ما، به‌ عنوان یک سیستم اکتشافی در IBM Cloud در دسترس است."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
با این می‌شه رو موبایلا فتوشاپ و 3D نصب کرد
آخرین اخبار