راه اندازی ۶۴ واحد تولیدی راکد در مازندران

۶۴ واحد تولیدی راکد مازندران امسال به چرخه تولید بازگردانده شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اینکه ۶۴ واحد صنعتی و تولیدی راکد استان از ابتدای امسال تا ۲۰ آبان ماه به چرخه تولید بازگردانده شدند، افزود:با فعال شدن این واحد‌های تولیدی برای سه هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده و یا شغلشان تثبت شده است.

او افزود: بر اساس آخرین آمار از مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی و تولیدی مازندران، ۳۷۵ واحد صنعتی به دلایل مختلف از جمله کمبود نقدینگی، نبود بازار فروش کالا، فرسودگی ماشین آلات خط تولید و بدهی به بانک‌ها، امور مالیاتی و بیمه‌ای تعطیل هستند که با رایزنی‌های انجام شده از این تعداد، ۳۰ واحد تولیدی تا پایان امسال به چرخه تولید باز خواهند گشت.

رئیس سازمان صمت مازندران گفت: با تعطیلی ۳۷۵ واحد صنعتی در سال‌های گذشته بیش از ۱۰ هزار شاغل در واحد‌های تولید بیکار شدند و بازگشایی دوباره این واحدها، بارقه امید برای ایجاد اشتغال پایدار در حوزه صنایع مازندران خواهد بود.

قوانلو افزود: بیش از ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این مدت در قالب رونق تولید به واحد‌ها صنعتی مازندران پرداخت شد و ۲۰ واحد صنعتی استان که به دلیل کمبود نقدینگی در آستانه تعطیلی قرار داشتند با حداکثر ظرفیت به چرخه تولید بازگشتند.

او گفت: همکاری دستگاه قضایی در استان با دستگاه‌های اجرایی برای بازگرداندن واحد‌های صنعتی راکد به چرخه تولید بسیار مثبت است و در سه ماه گذشته ۱۰ واحد صنعتی در مازندران که به دلیل بدهی تحت تملک بانک‌های عامل قرار گرفته بودند، تعیین تکلیف شدند.

قوانلو با بیان اینکه فرسودگی ماشین آلات خط تولید در واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط مازندران چندان رضایت بخش نیست، افزود: براساس آخرین آمار، ماشین آلات خط تولید ۴۰ درصد واحد‌های تولید در استان نیازمند نوسازی است.

او کمبود زمین را یکی از چالش‌های اساسی در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری صنعتی در مازندران معرفی کرد و گفت: ۳۰ هکتار از ارضی صنعتی استان که بدون استفاده رها شده و با مشکلات قضائی مواجه بود در این مدت تعیین و تکلیف شد و در آینده نزدیک فرایند سرمایه گذاری برای راه‌اندازی ۱۰۰ تا ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک در استان آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان صمت مازندران مجموع اراضی واگذار شده در استان مازندران برای راه اندازی واحد‌های تولیدی و صنعتی را ۲ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: بیش از ۶۰ هزار نفر هم اکنون در واحد‌های تولیدی و صنعتی استان مشغول کار هستند و سهم صنعت از تولید ناخالص مازندران ۱۵ درصد است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.