مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور مطرح کرد؛

ذخیره ۴ هزار و ۲۰۰ نمونه خون بند ناف در کشور

عشقی گفت: با توجه به اهمیت ذخیره خون بندناف، از سال ۸۹ تاکنون ۴۲۰۰ خون بند ناف گرفته و نگهداری شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان عشقی، مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در مراسم بزرگداشت روز جهانی خون بند ناف با اشاره به اهمیت خون بند ناف اظهار کرد: طبق مصوبه شورای انتقال خون از سال ۸۴ ، سازمان انتقال خون موظف است خون و پیوندهای بنیادی را تولید و فراهم کند.

او افزود: از  سال ۸۹ اولین فرآیند نگهداری و پرورش سلول‌های بنیادی راه اندازی شد. از آن سال تاکنون ۴۲۰۰ خون بند ناف گرفته و نگهداری شده است، همچنین بعد از شیوع بیماری کرونا زیرساخت های لازم برای دریافت پلاسما بهبودیافتگان بیماری کرونا آماده شد.

عشقی بیان کرد: نیروی انسانی و منابع مالی در پیشبرد و تکمیل اهداف سازمان انتقال خون بسیار حائز اهمیت است به همین منظور تا امروز ۶۹ هزار میلیارد تومان بابت نگهداری و سرویس تجهیزات انتقال خون هزینه شده است البته با وجود برخی مشکلات در زمینه تامین بودجه؛ سازمان انتقال خون فعالیت خود را برای تامین خون و فرآورده های خونی ادامه داده است.

از روش‌های نوین درمانی غافل نیستیم

در ادامه امیر علی حمیدیه، دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی اظهار کرد:  به دلیل پیشرفت علم پزشکی در سطح دنیا و با وجود تحریم‌ها در کشورمان تلاش کرده ایم، تا از استفاده از روش‌های نوین درمانی غافل نشویم. 

حمیدیه بیان کرد: با تلاش مضاعف در حوزه سلول های بنیادی، می‌توانیم شاهد پیشرفت خوبی در صنعت سلول های بنیادی و مجموعه های آن باشیم.

در ادامه سعید محمدی، معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون گفت: پیوند سلول‌های بنیادی نتیجه خوب و مطلوبی را در زمینه درمان بیماری‌های صعب العلاج ایجاد کرده است. راه اندازی بانک خون در این سازمان باعث شده است تا در این  بانک، نمونه‌های مختلفی از بند ناف نگهداری شوند.

او ادامه داد: امروزه تعداد  ۴۱۵۰ نمونه در بانک خون ذخیره و مورد استفاده مراکز درمانی قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار