در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اینترنت نسل ۵؛ زیرساختی برای هوشمند کردن حمل و نقل پیشرفته

ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: تنها اینترنت نسل ۵ می‌تواند پاسخگوی سرعت و عملکرد حمل و نقل پیشرفته در کشور باشد.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به استفاده از اینترنت نسل پنج در حمل و نقل‌های هوشمند اظهار کرد: در هوشمند سازی حمل و نقل باید خودرو‌ها بایکدیگر اتصال داشته باشند و برخی اطلاعات را مانند کنترل ترافیک با یکدیگر تبادل همچنین برخی اطلاعات را از محیط دریافت کنند.

او افزود: اطلاعات گرفتن حمل و نقل هوشمند از محیط به این معناست که هنگام رانندگی، به کمک نقشه‌ای که روی سیستم خودرو نصب شده است، اطلاعات محیط بیرون اعم از کتابخانه، فروشگاه، مدرسه و ... را در اختیار راننده قرار دهد. برای انجام این خدمات به راننده و خودرو، کشور به اینترنت با پهنای باند، یعنی اینترنت نسل ۵ احتیاج دارد تا بتواند در تردد‌های زیاد پاسخگوی خوبی برای انجام کار‌های روزمره افراد باشد.

اینترنت نسل ۵ توانایی هوشمند کردن حمل و نقل را دارد//////

منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته با اشاره به کاربرد اینترنت نسل ۵ در حمل و نقل‌ها گفت: برای اینکه به کمک حمل و نقل‌های هوشمند به تمام فعالیت‌های روزمره خود با سرعت بالا برسیم، باید در سیتسم این خودرو‌ها از اینترنت نسل ۵ استفاده شود. در شرایط کنونی، هوشمند سازی  این خودرو‌ها در کشور‌های دیگر با استفاده از اینترنت نسل ۵ انجام می‌شود تا مردم بتوانند با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت به تمام قعالیت‌ها و کار‌های روزانه خودشان برسند. ایران هم در تلاش است تا بتواند با تامین کردن اینترنت و سرعت آن هوشمند سازی حمل و نقل‌های شهری را به کمک اینترنت نسل ۵ آغاز کند.

او بیان کرد: اگر با سیستم‌های موجود و در دسترس بخواهیم حمل و نقل کشور را هوشمند کنیم نه تنها سرعت آن به شدت کاهش خواهد یافت بلکه در مدت یک شبانه روز نمی‌شود به کار‌ها و فعالیت‌های مهم خود رسید. در زمینه هوشمند سازی حمل و نقل‌های شهری بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان فعالیت می‌کنند و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در حوزه‌های حمل و نقل‌های زمینی، هوایی و دریایی برنامه‌هایی در دست کار دارد که امید واریم طی سال‌های آینده این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار