یک عضو شورای شهر اهواز:

در دوره پنجم شورا برای مترو اهواز حتی یک آجر هم روی آجر گذاشته نشد

محمودی با بیان اینکه فسخ قرارداد شرکت کیسون در زمان شاعری انجام شد، گفت: در دوره شورای شهر پنجم برای مترو اهواز یک آجر هم روی آجر گذاشته نشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیاوش محمودی عضو شورای شهر اهواز گفت: در دوره پنجم شورا تنها کاری که در زمینه متروی اهواز انجام شد فسخ قرارداد آن بود و حتی یک آجر روی آجر گذاشته نشد.

او بخشی از دلایل مشکلات تکمیل نشدن طرح متروی اهواز را تحریم‌ها دانست و افزود: قرارداد این پروژه به گونه‌ای تنظیم شده که در صورت ایجاد اختلاف بین پیمانکار و کارفرما، مرجع خاصی باید به این اختلاف رسیدگی کند، هر چند فسخ قرارداد با شرکت کیسون در دوره مدیریت شاعری شهردار سابق اهواز انجام شد، اما خلع ید شرکت انجام نشد.

محمودی بیان کرد: خلع ید زمانی محقق می‌شود که کارگاه از شرکت تحویل گرفته شود، اما در حال حاضر همچنان ایستگاه‌ها و کارگاه‌های پروژه قطار شهری اهواز در اختیار شرکت کیسون است و شورای عالی فنی نیز عنوان کرده است که این مساله به آن‌ها مربوط نبوده و در حوزه کاری آن‌ها نیست.

رئیس شورای شهر اهواز اظهار داشت: در پی این ماجرا شرکت کیسون شکایت کرد که با توجه به این شرایط و فسخ قرارداد، ابتدا دادگاه قصد داشت حکم خلع ید را صادر کند، اما ظاهرا موضوع به کارشناسی ارجاع داده شده که این کار در حال انجام است و ممکن است در آینده نزدیک مجددا دادگاه تشکیل و رای صادر شود.

این مقام مسئول گفت: متروی اهواز ۴ خط دارد که کار در ۲ مسیر شروع شده بود؛ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کار ریل‌گذاری و احداث ایستگاه‌ها در بخشی از خط اول یعنی از فرودگاه تا مصلی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود در این دوره برای تکمیل این بخش یعنی فاز اول خط اول، به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز باشد.  

او با اشاره به اولویت‌بندی نیاز‌های شهری اهواز افزود: در شرایط کنونی آیا اولویت اهواز اجرای پروژه مترو است یا اقدامات دیگری مانند آسفالت؟ البته اگر اعتبار برای مترو تامین شود، خاص این پروژه است، اما اگر شهرداری از محل درآمد خود پولی داشته باشد، اجرای کار‌های دیگر مانند زیرساخت‌های شهری بیشتر در اولویت شهرداری است.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه وجود قطار شهری یکی از شاخصه‌های توسعه است، گفت: در دنیا گفته می‌شود که احداث مترو در شهر‌های بالای ۴ میلیون نفر جمعیت ضرورت دارد؛ در کشور ما در دوره‌ای فضایی ایجاد شد و اجرای این پروژه در اهواز نیز شروع شد و اکنون باید حداقل یک خط یا حتی فاز اول آن راه‌اندازی شود تا مردم بتوانند بگویند اتفاقی برای مترو افتاده است.

او بیان کرد: اگر در روز اول آغاز پروژه، تنها یک فاز آن کلنگ‌زنی شده بود شاید پنج سال پیش، از آن فاز بهره‌برداری شده بود.  

سیاوش محمودی در خصوص فرسودگی ایستگاه‌های متروی اهواز به دلیل طولانی شدن زمان ساخت و تکمیل نشدن و به بهره‌برداری نرسیدن آن، تصریح کرد: بر اساس بازدید انجام‌ شده ایستگاه‌ها مشکلی ندارند و تخریبی نداشته‌ایم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.