انحطاط اجتماعی در ایالات متحده؛

مرگ بیش از یکصد هزار آمریکایی به دلیل زیاده روی در مصرف مواد مخدر

براساس آمارهای رسمی اعلام شده طی یک سال اخیر بیش از یکصد هزار آمریکایی به دلیل استفاده از مواد مخدر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس داده‌های مرکز کنترل بیماری‌های فدرال آمریکا که روز گذشته منتشر شد در بازه زمانی یک ساله از آوریل ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر استفاده بی رویه از مواد مخدر جان خود را از دست داده اند. 

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در واکنش به انتشار این گزارش آن را یک نقطه تاریک غم انگیز برای کشورش توصیف کرد. دولت بایدن در ماه‌های اخیر مقامات ایالت‌های مختلف را مجبور کرده تا دسترسی به داروی نالوکسان را آسان‌تر کنند. این دارو می‌تواند اثرات سوءمصرف مواد مخدر را تا حدی کاهش دهد.

راهول گوپتا، مدیر دفتر سیاست ملی کنترل مواد مخدر آمریکا در این باره گفت: در واقع هیچ فردی نباید در آمریکا بر اثر استفاده بیش از حد از مواد مخدر بمیرد، چون ما داروی پادزهر آن را در اختیار داریم.

بایدن در بیانیه‌ای پس از انتشار این گزارش اعلام کرد: حتی در شرایطی که کشور درگیر مبارزه با همه گیری کروناست ما نمی‌توانیم این آمار بالای مرگ و میر در اثر مصرف مواد مخدر را نادیده بگیریم.

مقامات بهداشتی ایالات متحده معتقدند این اتفاق می‌تواند یک حادثه مهم و تاسف برانگیز در تاریخ آمریکا باشد.

به گفته منابع خبری عرضه خیابانی مواد افیونی و مواد مخدر خطرناک در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته و بسیاری از کارشناسان بهداشتی هشدار داده اند اگر دولت نتواند موج افزایش مصرف مواد مخدر در جامعه آمریکا را کنترل کند این موضوع می‌تواند در سال‌های نه چندان دور به معضلی جدی برای جامعه این کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
شیطان اول آمریکا رو به جون دنیا میندازه و مردم دنیا رو نابود میکنه بعدم آمریکا رو با مواد مخدر و جنگ داخلی نابود میکنخ
آخرین اخبار