تجلیل از ۲۸ اثر برگزیده بخش‌های مختلف فرهنگی چهارمحال و بختیاری

۲۸ اثر برگزیده بخش‌های مختلف فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در آیین بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۸ اثر برگزیده در بخش‌های مختلف فرهنگی چهارمحال و بختیاری در سالن اندیشه فرهنگسرای ارشاد اسلامی شهرکرد تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ذر این آیین پایین بودن سرانه مطالعه در کشور و استان را یادآور شد و افزود: با وجود آنکه در برنامه‌های مختلف و به بهانه‌های گوناگون، کتاب رایگان در اختیار دانش آموزان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد، اما نتیجه چندانی از این اهدای رایگان کتاب نیز به دست نمی‌آید که این موضوع نشان‌دهنده لزوم فرهنگ‌سازی برای مطالعه است.

او به عزمی جدی برای ایجاد تحول در امر کتابخوانی اشاره و تصریح کرد: چگونگی شکل‌گیری زمینه‌های انگیزشی برای آشتی با کتاب باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که افزایش فاصله میان افراد با مطالعه می‌تواند اثراتی منفی در امور فرهنگی و اجتماعی برجای بگذارد.


بیشتر بخوانید


به گفته شریفی؛ در حال حاضر ۵۵ باب کتابخانه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که آمار اعضایی که حداقل یک‌بار به عضویت این کتابخانه‌ها درآمده‌اند افزون بر ۲۵۰ هزار نفر است، از این تعداد جمعیتی معادل ۴۵ هزار نفر به‌صورت مستمر فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار