رئیس کل دادگستری استان یزد:

شناخت و درک درست از سند تحول امری ضروری است

غلامعلی دهشیری گفت: شناخت و درک درست از سند تحول در خصوص تکالیف تعیین شده امری بدیهی و ضروری برای کارکنان قوه قضائیه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد در جمع کارکنان اداری و قضائی دادگستری شهرستان خاتم گفت: در چهل واره دوم انقلاب اسلامی و منطبق با بیاینه‌ی گام دوم به عنوان نقشه راه در رسیدن به تمدن اسلامی، یک سری برنامه برای هر سه قوه با تناسب اقتضائات، مسئولیت، اهداف، کارکرد‌ها و ... تعریف شده است.

او افزود: در قوه قضائیه نیز در دوران آیت الله رئیسی سند تحول قوه تنظیم و به تنفیذ مقام معظم رهبری رسید و در ادامه با حضور حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای این سند با عنوان سند تحول و تعالی قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفت.

دهشیری تصریح کرد: لازمه تحقق این سند همدلی و تلاش کارکنان قوه قضائیه در همه سطوح و مکان‌های مختلف است تا نتیجه نهایی که گره گشایی و رضایت مردم است در جامعه حاصل شود.

او با اشاره به حجم فزاینده پرونده‌ها در دستگاه قضا و مشکلات معیشتی کارکنان، اظهار داشت: علیرغم تمام این تنگنا‌ها رفتار درست و حفظ کرامت مردم، گره گشای بسیاری از مشکلات و زمینه ساز تحقق بخشی از سند تحول در دستگاه قضا است.
رئیس کل دادگستری استان یزد بیان داشت: در گام دوم انقلاب باید یک روحیه جهادی و انقلابی را در خود ایجاد کرد چرا که قطعا با روزمرگی قرار نیست نتیجه‌ای حاصل شود.

دهشیری با بیان اینکه تحولات و راهبرد‌های کلان نیاز به برنامه‌ریزی و کار جهادی دارد، افزود: رفتار کارکنان در نحوه نگاه مردم به عملکرد دستگاه قضا بسیار اثرگذار است.

او در ادامه به عملکرد حوزه قضایی خاتم اشاره کرد و ادامه داد: این حوزه از حیث ورودی پرونده رتبه دوم کمترین ورودی در استان و از حیث مانده پرونده در رتبه اول استان قرار دارد که قابل تقدیر است.

دهشیری افزود: البته در برخی از شاخص‌های عملکردی نیاز به تلاش و همت بیشتری در این حوزه است که باید مورد توجه مدیران حوزه قضایی این شهرستان قرار گیرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار