رییس جمهور:

برای کار جهادی باید در نگرش‌ها تحول ایجاد کرد

حجت الاسلام رئیسی گفت: برای کار جهادی باید در نگرش‌ها و فرایند‌ها تحول ایجاد کرده و با روند متناسب با آن کار‌ها انجام شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام  سید ابراهیم رییسی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری استان زنجان گفت: هر مسئولیتی آفتی هم دارد و ممکن است این آفت سراغ هر کسی بیاید، نباید دچار فخر و عجب شویم، کار خیلی خوب است، باید کار را خوب انجام داد و دچار آفات آن هم نشد.

او افزود: توجه کنیم که توسعه یافتگی یک امر پسندیده است و باید مراقب بود که به آفت‌های آن هم دچار نشویم.

حجت الاسلام رییسی با بیان اینکه در استان زنجان کار‌های بسیاری انجام شده است، اما آنچه شده با آنچه که باید بشود، بسیار متفاوت است، ادامه داد: این استان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه معدن، صنعت، کشاورزی و گردشگری دارد و می‌تواند سرآمد باشد که این باید به دست مدیران توانا و کسانی که با مسئولان کار می‌کنند انجام گیرد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه با یک کار عادی نمی‌توان این تحول را شکل داد، گفت: باید یک کار جهادی شود، بسیاری از شما در دوران دفاع مقدس از رزمندگان جبهه بودید و می‌دانید که با کار عادی نمی‌شد با دشمن و تهدید‌ها مواجه شد.

حجت الاسلام رییسی ادامه داد: نعمت‌های خداوند بر ما بسیار است، تفضل و لطف بسیاری نیز بر ما شده است، که باید شکر این نعمت‌ها به جا آورده شود و نخستین گام در شکرگزاری، شناخت نعمت است و اینکه بدانیم این نعمت از جانب خدااست و آن را در جایی که او راضی است استفاده کنیم.

او با بیان اینکه محدودیت‌های ما در علم و دانش، توانایی ها، مهارت‌ها و فهم مسائل و نادانسته‌های ما نسبت به آنچه که می‌دانیم بسیار است و باید خود را به آن نامحدود مطلق متصل کنیم، افزود: باید در خدمتگزاری به مردم استان زنجان که سه هزار و ۵۰۰ شهید و جانبازان و آزادگان زیادی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده اند، از خداوند طلب کمک کنیم و این نیازمند ارتباط خاص با درگاه احدیت است تا این بار سنگین را حمل کنیم و به مقصد برسانیم.

رئیس جمهور  با بیان اینکه در گذشته جلسات شورای اداری به این شکل نبودند و با تشریفات خاصی برگزار می‌شد، گفت: ما این تشریفات را به هم زدیم، اول مسئولان استان را می‌بینند، در تهران جلسات متعدد با کارشناسان، معاونان وزراتخانه‌ها و با حضور معاون اول تشکیل می‌شود و در استان زنجان  نیز پس از استاندار و نماینده ولی فقیه، با نمایندگان مجلس مشکلات و نیاز‌های استان را می‌گویند و بعد وزرا از بازدید‌های خود گزارش می‌دهند.

او افزود: رسیدگی به مسائل استان‌ها باید توسط میدان داران انجام شود، باید مشخص شود این وعده و قولی که وزیر می‌دهد به دست توانای مجموعه سازمان اداری استان انجام می‌شود و استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان، پیگیر این است که این کار‌ها محقق شود.

حجت الاسلام رییسی ادامه داد: بعد از خداوند متعال، نخستین ناظر مردم هستند و بعد از آنکه باید پاسخگوی خداوند بود، باید به مردم و ارباب رجوعی که هست و مطالبه‌ای دارد، پاسخگو بود و پس از آن به سلسله نظام مدیریتی و نظارتی پاسخ داد.

رئیس جمهور این مدل برگزاری شورای اداری را رسیدگی شفاف، گویا، با شناخت و عدد و ارقام برشمرد و گفت: این عملکرد در مقابل چشم مردم است، ما نگاهمان را به مردم می‌دهیم، این موارد مهمترین بخش سفر است، آثار مصوبات سفر باید در زندگی مردم مشخص شود.

او افزود: مردم از مشکلات بودجه‌ای و مسائل این دولت به خوبی مطلعند، از اول هم گفته ایم که نمی‌خواهیم تا چند سال بگوییم که دولت قبل این کار را انجام داده و آن کار را، تا کی باید اینگونه گفت، مردم به سقوط ارزش پول ملی و وضعیت بازار نگاه می‌کنند، متوجه می‌شوند که ما در چه وضعیتی دولت را تحویل گرفته ایم و این اعتملاد مردم به شما از بزرگترین سرمایه‌هایی در اختیار دولت است، اگر این اعتماد نبود، دولت به دنبال این نبود که مشکلی را حل کند.

فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه برای تکمیل ۲۹ طرح نیمه تمام صنعتی این استان بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شد، گفت: این طرح‌ها می‌تواند در افزایش اشتغالزایی استان زنجان موثر واقع شود.

او  افزود: شرکت ایران ترانسفو  یک افتخار ملی است و باید در صدد صادرات محصولات آن باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی که از معادن دریافت می‌شود در همان منطقه هزینه شود که صحبت شد تا در بودجه سال آینده این امر جدا شود و به همان مناطق برگردد، گفت: مشکلاتی در خصوص تامین ماشین‌آلات، موانع گون و محیط زیست، تامین مواد اولیه نیز از طرف معدن‌کاران مطرح شد.

خز‌علی معاون رئیس جمهور با بیان اینکه باید خانواده‌ها به بحث فرزندآوری تشویق شوند، گفت: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی بانوان در زنجان اختصاص یافت.

او در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلاتی که توسط بانوان مطرح شد مربوط به مسائل معیشتی و اشتغال بود، افزود: مسائل مربوط به آب و صنعت نیز از جمله موارد بود که مطرح شد، اما مشکلات معیشتی و اقتصادی از جمله مواردی است که سبب ممانعت از امر فرزند‌آوری، ازدواج و طلاق می‌شود که باید این مسائل حل شود تا مشکلات کاهش یابد.

او با بیان اینکه باید به بحث جمعیت توجه ویژه شود، گفت: باید خانواده‌ها به بحث فرزند‌آوری تشویق شوند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.